Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
11-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji
fot. PKM
Polska sieć kolejowa oficjalnie rozrosła się o 18 kilometrów ETCS. Chodzi o system zabudowany na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Od początku budowy PKM wiadomo było, że znajdzie się na niej europejski system bezpieczeństwa ETCS poziomu 2. Linia PKM już w 2015 roku została zbudowana jako gotowa do prowadzenia ruchu pod ETCS poziomu 2. Jednak dopiero z końcem 2022 roku prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu strukturalnego „Sterowanie – urządzenia przytorowe” zabudowanego na liniach kolejowych: nr 248 od km 1,204 do km 18,182 oraz nr 253 od km 0,000 do km 1,356. Chodzi o urządzenia, które zabudowano na linii PKM w Gdańsku.

– Można powiedzieć, że technicznie jesteśmy gotowi na przyjęcie przewoźników pod ETCS od dawna, a wspomniane zezwolenie traktujemy jako swoiste ukoronowanie naszych starań – napisał Błażej Szumała, asystent ds. komunikacji i PR w PKM.

– Obecnie kończymy dwie toczące się na linii inwestycje, tj. elektryfikację wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga oraz budowę tzw. bajpasu kartuskiego, w ramach których pewne elementy systemu ulegną modyfikacji. Proceduralnie finalizujemy dokumenty konieczne do tego, aby można było prowadzić ruch i wraz z zakończeniem inwestycji chcemy być gotowi na umożliwienie korzystania operatorowi z ETCS – dodał przedstawiciel PKM.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej pociągów Trójmiasto - Tczew. Co jeszcze zmieni się w Pomorskiem?

Pasażer

Więcej pociągów Trójmiasto - Tczew. Co jeszcze zmieni się w Pomorskiem?

Aleksander Olszak, pomorskie.eu 08 stycznia 2024

Pierwszy Impuls na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Tabor i technika

Pierwszy Impuls na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

inf. prasowa PKM/Newag 21 października 2023

PKM: Po pandemii pasażerowie wrócili do naszych pociągów

Pasażer

Pomorze chce kupić cztery hybrydy z pieniędzy z Polskiego Ładu

Tabor i technika

Zobacz również:

Więcej pociągów Trójmiasto - Tczew. Co jeszcze zmieni się w Pomorskiem?

Pasażer

Więcej pociągów Trójmiasto - Tczew. Co jeszcze zmieni się w Pomorskiem?

Aleksander Olszak, pomorskie.eu 08 stycznia 2024

Pierwszy Impuls na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Tabor i technika

Pierwszy Impuls na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

inf. prasowa PKM/Newag 21 października 2023

PKM: Po pandemii pasażerowie wrócili do naszych pociągów

Pasażer

Pomorze chce kupić cztery hybrydy z pieniędzy z Polskiego Ładu

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij