Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca startuje. Jest przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
17-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca startuje. Jest przetarg
Fot. Adam Kliczek, CC-BY-SA 3.0
Zgłoszona kilka miesięcy temu do mechanizmu CEF elektryfikacja linii Węgliniec – Zgorzelec ma wkrótce wystartować. PKP PLK rozpisały przetarg na wybór wykonawcy.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych dla elektryfikacji linii 278 (E30) na odcinku Węgliniec – Zgorzelec. W ramach zadania sieć trakcyjna zostanie rozpięta nad 27-kilometrowym odcinku linii 278 oraz 400-metrowym fragmencie linii 274. Inwestycja prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Na realizację PLK przewidziała 19 miesięcy.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na mocy kryterium ceny (60 proc.), terminu realizacji oraz czasu zamknięć torowych (po 20 proc.). Potencjalni wykonawcy muszą się wykazać dostępem do palownicy do wbijania fundamentów pod słupy sieciowe, pociągu fundamentowo – słupowego i dwóch pociągów sieciowych do potokowej wymiany sieci trakcyjnej. Oferty powinniśmy poznać pod koniec marca.

Jak informowaliśmy niedawno, projekt może mieć dalszy ciąg: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa chce, by do jednego z peronów stacji Görlitz doprowadzona została sieć trakcyjna polskiego systemu zasilania prądem stałym 3 kV. 

PKP PLK zgłosiła projekt elektryfikacji linii 278 do Zgorzelca do II konkursu w ramach mechanizmu CEF i uzyskała nań dofinansowanie. Projekty trzeba rozliczyć do końca 2020 roku. Dofinansowanie dla PLK to 19,1 mln euro z 22,5 mln euro całkowite wartości projektu. Pierwotnie elektryfikacja miała się zakończyć w 2017 roku

To nie jedyny projekt elektryfikacji linii kolejowych, który będzie realizowany w Polsce. – Odrabiamy w ten sposób jeszcze XIX-wieczne zaległości – zapowiadał w rozmowie z "RK" wicepremier Mateusz Morawiecki. Trwają przygotowania do elektryfikacji linii nr 71 na odcinku Rzeszów Główny – Ocice. Jest już przetarg na studium wykonalności elektryfikacji linii 248 i 253, wchodzących w skład PKM.

Elektryfikowana będzie także linia nr 68 Lublin – Przeworsk na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów,  nr 25 z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna oraz linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze. Niewykluczona jest nawet elektryfikacja linii LHS oraz linii nr 213 na Hel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

Infrastruktura

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

PKP PLK 16 lipca 2025

PKP PLK remontują przeprawy na linii 274

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

Infrastruktura

Wałbrzych: PLK remontują wiadukty, utrzymując ruch

PKP PLK 16 lipca 2025

PKP PLK remontują przeprawy na linii 274

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij