NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Przetarg na usunięcie kolizji elektroenergetycznych na odcinku Rzeszów – Ocice

| Martyn Janduła 13.02.2017 0

Przetarg na usunięcie kolizji elektroenergetycznych na odcinku Rzeszów – Ocice
Stacja kolejowa w Głogowie Małopolskim przy linii kolejowej nr 71fot. Regan1973, GFDL
PKP PLK ogłosiły przetarg w formule „projektuj i buduj” na usunięcie kolizji elektroenergetycznych na linii kolejowej nr 71 na odcinku Rzeszów Główny – Ocice. Linia ta ma zostać wkrótce zelektryfikowana.
Zaprojektowanie robót dla usunięcia kolizji energetycznych jest przedmiotem postępowania przetargowego PKP PLK, realizowanego w ramach projektu „Prace na Linii Kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów”. Usunięte mają zostać kolizje elektroenergetyczne w km 3,800, 8,300, 9,250, 20,750, 22,160, 31,000, 31,850, 44,990, 54,300, 60,680 i 60,780 oraz zaktualizowanie części posiadanej przez PKP PLK dokumentacji.

Szacunkowa całkowita wartość zamówienia wynosi 1,38 mln zł brutto. Zamawiający zastosuje kryterium ceny – 60%, zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę – 30% oraz okres gwarancji – 10%. Wykonawca będzie miał 407 dni na wykonanie zamówienia. Termin składania ofert mija 20 marca 2017 roku.

Trasa ta ma zostać w pełni zelektryfikowana. Prace mają zapewnić krótszą i wygodniejszą podroż na trasach Rzeszów – Sandomierz oraz Rzeszów – Lublin. Jak zaznacza PKP PLK, dzięki elektryfikacji pojawi się możliwość rozwoju kolei aglomeracyjnej na Podkarpaciu. Elektryfikacja 67 km trasy Rzeszów – Ocice pozwoli ponadto na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Ułatwi to podróż i umożliwi uruchomienie dobrego połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Elektryfikacja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w budowę planowanej Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.

Prace budowlane zaplanowano na lata 2017-2020. Szacowany koszt elektryfikacji to ponad 100 mln zł. Połączenie Rzeszów – Sandomierz – Warszawa będzie w pełni zapewnione po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 25 Skarżysko-Kamienna – Ocice oraz na linii nr 8 Warszawa – Radom. Dodatkowe korzyści będą także po zakończeniu modernizacji (w tym elektryfikacji) linii nr 68 Lublin – Stalowa Wola oraz trasy Lublin – Otwock. Planowany termin zakończenia wszystkich projektów to 2020 rok.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS