„Dziennik Gazeta Prawna” informuje, że do konstruowania rozkładów Intercity przyjmie wariant pesymistyczny prognozy PKP PLK, o której informował „Rynek Kolejowy”. To nie koniec kłopotów; przewoźnik chciał zmienić tapicerkę foteli, która obecnie jest zbyt łatwa do zabrudzenia.
Przed tygodniem „Rynek Kolejowy” zaprezentował prognozowane przez PKP PLK na życzenie PKP Intercity czasy przejazdu pociągów EIC Premium w grudniu 2014 roku. Były przedstawione w wariantach: optymistycznym, realistycznym i pesymistycznym. Jak informuje dzisiejszy „Dziennik Gazeta Prawna”, do konstruowania rozkładów PKP Intercity przyjmie wariant pesymistyczny.
Przypomnijmy zatem czasy przejazdu: Warszawa Centralna – Gdańsk: 3h 10, Warszawa Centralna – Kraków Główny 2h 35min, Warszawa Centralna – 2h 40 min, Warszawa Centralna – Wrocław 3h 50 min.
Według gazety, przedstawicielom przewoźnika nie podobała się niska odporność obić foteli na zabrudzenia. W planach była zmiana kolorystyki, a w pierwszej klasie obicie siedzeń skórą. Fotele zostały zamówione we włoskiej spółce Saira z Verony. Do zmian nie dojdzie – kosztów operacji nie chciał wziąć na siebie Alstom, ponieważ wzór został wcześniej uzgodniony z przewoźnikiem.