Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dlaczego potrzebne są nowe odcinki torów szlakowych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dlaczego potrzebne są nowe odcinki torów szlakowych?
Temat nie jest nowy, ale będziemy go prawdopodobnie powtarzać na naszych portalach jak mantrę. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w trybie natychmiastowym konieczne są inwestycje w rozwój infrastruktury PKP PLK, aby próbować oddzielić ruch dalekobieżny od pozostałego.

Wprowadzenie na polskie tory pociągów Pendolino zaczyna generować niemałe problemy z konstruowaniem rozkładów jazdy pociągów regionalnych. W Małopolscena Opolszczyźnie Pendolino w istotny sposób przyczyni się do pogorszenia rozkładów jazdy pociągów zapewniających codzienne dojazdy do szkoły i pracy. Na podobne problemy zwracają uwagę przewoźnicy operujący na Mazowszuna Pomorzu, a na Górnym Śląsku rozkłady Kolei Śląskich udało się co prawda ułożyć zgodnie z oczekiwaniem przewoźnika, ale „na styk”.

– Nie można zaakceptować sytuacji, w której pociągi PR funkcjonujące na linii od wielu lat w niezmienionej ich ilości oraz stałym układzie czasowym są „wciskane” w wolne przepustowości linii – mówiła Sylwia Spychała, rzeczniczka małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Te problemy już się pojawiają, ale przede wszystkim należy jednak zwrócić uwagę, że będą narastać. Wpływać na to będą sukcesywnie powiększające się największe polskie aglomeracje (generujące zwiększone zapotrzebowanie na sprawnie funkcjonujący transport szynowy), jak również zwiększające się zapotrzebowanie na wysoką przepustowość linii ze strony przewoźników towarowych. Wszak nie da się trasować wszystkich pociągów towarowych w taki sposób, by ominęły one linie najbardziej obciążone w ruchu pasażerskim. Ta uwaga dotyczy przede wszystkim aglomeracji trójmiejskiej i górnośląskiej.

Problem opisuje szerzej artykuł na portalu Transport Publiczny.


Już 30 października w Bydgoszczy odbędzie się Kongres Transportu Publicznego. Jednym z głównych tematów będą sposoby organizowania transportu publicznego w aglomeracjach.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bubel kategorii Premium?

Biznes

Bubel kategorii Premium?

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 października 2014

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Pasażer

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 05 listopada 2014

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bubel kategorii Premium?

Biznes

Bubel kategorii Premium?

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 października 2014

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Pasażer

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 05 listopada 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5