Partnerzy serwisu:
Biznes

Bubel kategorii Premium?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Bubel kategorii Premium?
PKP Intercity znów narzeka w mediach na jakość wykonania Pendolino. Czy pasażer, który dziś usłyszy, że Włosi wciskają nam bubel, za dwa miesiące wyda kokosy na komfortowe miejsce w tym samym pociągu? - pyta redaktor prowadzący portalu "Rynek Kolejowy" Jakub Madrjas.

Zacznijmu od tego, że mniejsze lub większe usterki w nowym taborze występują zawsze. I w idealnym świecie, w którym wszyscy mówimy prawdę, informowanie opinii publicznej o wszystkich aspektach kupna pociągów przez państwową spółkę byłoby oczywiście chwalebne. Złudzeń jednak nie mam – PKP Intercity, jeśli chce, potrafi pudrować rzeczywistość jak mało kto, co i rusz zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa, tłumacząc spadki przewozów niekorzystnym sposobem liczenia pasażerów itd.

Dlatego dzisiejsze informacje w „Pulsie Biznesu” i TVN24, dotyczące nieodebrania pociągów z powodu usterek, to bez wątpienia kolejny elementy gry. Nie wiadomo tylko której – czy tej, w której stawką są naliczone Alstomowi kary umowne, czy tej, w której rozpoczyna się już szukanie winnych nieudanego startu nowej oferty.

Jest się czym martwić – z rynku co i rusz dochodzą informacje o niegotowych inwestycjach infrastrukturalnych, np. o kilku obiektach na CMK, gdzie nie rozpoczęto nawet prac. W efekcie najprawdopodobniej nie będzie możliwe przystosowanie całego zapowiadanego odcinka 85km dla prędkości 200 km/h. Pociągów nie ma na razie kto sprzątać, bo PKP Intercity postawiło trudne warunki w przetargu, ale płacić chce mało.

Na domiar złego, konflikt interesów wewnątrz grupy PKP spowodował, że zapowiadany system dynamicznej sprzedaży biletów będzie tylko nakładką na stary system. Pudrowaniem rzeczywistości. Ale to nic nowego – zakup tej klasy pociągów na naszą infrastrukturę od początku nie był niczym innym.

To wszystko nie zwalnia jednak PKP Intercity z walki o klienta. Tymczasem zamiast bombardować go już teraz ofertami, przewoźnik po raz kolejny piekli się, że Włosi chcą nam wcisnąć „bubel”. To akurat robi publicznie, bez pudrowania - już wcześniej alarmował, że w pociągach jest "rdza i zużyte częśći". Problem w tym, że tego samego pasażera PKP IC za miesiąc będzie chciało przekonać, że za podróż tym taborem warto zapłacić 200 złotych.

Dobra strategia komunikacji jest kluczowym elementem takiego projektu, jak EIC Premium. Niestety, na ten moment w PKP Intercity jej brakuje - o czym świadczy wysyłanie przyszłym pasażerom sprzecznych komunikatów. W dostawach taboru często zdarzają się drobne usterki, o których jednak klient nie powinien być informowany. Konkurencja nie śpi.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Częstochowa-Stradom przed Pendolino – postępy prac

Fotorelacje

Częstochowa-Stradom przed Pendolino – postępy prac

Dominik Wójcik, Rynek Kolejowy 26 sierpnia 2014

Pendolino skróci czas przejazdu TLK

Pasażer

Pendolino skróci czas przejazdu TLK

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2014

Specjalny personel wyczyści składy Pendolino

Koleje Dużych Prę™dkości

Specjalny personel wyczyści składy Pendolino

kch, Rynek Kolejowy 03 września 2014

Dlaczego potrzebne są nowe odcinki torów szlakowych?

Infrastruktura

Dlaczego potrzebne są nowe odcinki torów szlakowych?

pr, Transport Publiczny 13 września 2014

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Pasażer

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 05 listopada 2014

Zobacz również:

Częstochowa-Stradom przed Pendolino – postępy prac

Fotorelacje

Częstochowa-Stradom przed Pendolino – postępy prac

Dominik Wójcik, Rynek Kolejowy 26 sierpnia 2014

Pendolino skróci czas przejazdu TLK

Pasażer

Pendolino skróci czas przejazdu TLK

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2014

Specjalny personel wyczyści składy Pendolino

Koleje Dużych Prę™dkości

Specjalny personel wyczyści składy Pendolino

kch, Rynek Kolejowy 03 września 2014

Dlaczego potrzebne są nowe odcinki torów szlakowych?

Infrastruktura

Dlaczego potrzebne są nowe odcinki torów szlakowych?

pr, Transport Publiczny 13 września 2014

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Pasażer

EIC Premium: Niepełnosprawnym będzie trudniej niż dziś

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 05 listopada 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5