Partnerzy serwisu:
Pasażer

Edyty pojadą do Krakowa, Poznania i Białegostoku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 24 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Edyty pojadą do Krakowa, Poznania i Białegostoku
– Od 13 grudnia pociągi ED74 będą jeździły w relacji Kraków - Białystok, Białystok - Katowice, Warszawa - Łódź, Warszawa - Poznań – poinformowała „Rynek Kolejowy” Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

– Na trasie Warszawa-Łódź będą jeździły w tzw. „międzyszczycie” ze względu na niższą frekwencję podróżnych. W szczytowych godzinach będą jeździły tradycyjne składy wagonowe mogące zabrać większą liczbę pasażerów – wyjaśnia Małgorzata Sitkowska.

Decyzja ta ma także związek z rozpoczynającym się drugim etap modernizacji linii na odcinku Warszawa – Skierniewice. W tym czasie z pewnością prace torowe będą oznaczać utrudnienia dla pasażerów.

Umowę na dostawę 11 (później zamówiono dodatkowe 3 sztuki) składów ED74 ówczesne PKP Przewozy Regionalne podpisały w grudniu 2005 roku. Inwestycja została sfinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT oraz wkładu własnego zapewnionego przez budżet państwa.

Dając pieniądze Unia zastrzegła, że składy przez pięć lat mają obsługiwać wyłącznie trasę Warszawa – Łódź. Mimo że ED74 wyjechały na tory dopiero w sierpniu 2007 roku okres 5-letniej karencji liczony jest od daty zawarcia umowy z Unią Europejską, czyli w maju 2005 roku. Dlatego od maja tego roku składy mogą być wykorzystywane przez PKP Intercity, które przejęło pociągi od Przewozów Regionalnych po usamorządowienie na dowolnych trasach.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5