Jak ujawnił prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, w barwy tego przewoźnika przemalowywany jest właśnie pierwszy z pojazdów ED74 Bydgostia wyprodukowanych przez Pesę.
W 2005 roku ówczesne PKP Przewozy Regionalne zamówiły 11 pojazdów ED74 Bydgostia. To czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do przewozów międzyregionalnych. Zamówienie, realizowane w latach 2007–2008, zwiększono następnie do 14 sztuk. W grudniu 2008 roku pojazdy zostały przekazane PKP Intercity wraz z przeniesieniem całości przewozów dalekobieżnych tej spółce.
Pociągi przez lata wciąż były jednak w oryginalnej malaturze, przygotowanej dla byłego PKP Przewozy Regionalne. Jak ujawnił na portalu społecznościowym Twitter prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, to właśnie się zmienia. Pierwszy pojazd ED74 w nowym malowaniu zobaczymy za kilkanaście dni. – Do kwietnia będzie to już 5 pojazdów – obiecuje Janusz Malinowski.
Prezes PKP IC załączył też zdjęcie przemalowanego pudła jednego z członów. Biało - niebieskie barwy przypominają trochę srebrno - błękitne malowanie Pendolino, jednak odcienie różnią się wyraźnie. Inaczej wygląda też propozycja malatury nowych pojazdów Stadler Flirt, które zamówiło już PKP IC, ale ona akurat może się jeszcze zmienić.
Dlaczego pojazdy ED74 przemalowywane są teraz? Otóż właśnie przechodzą czynności utrzymania poziomu 4 (d. naprawa rewizyjna) u producenta w Bydgoszczy. – Wszystkie pojazdy po naprawie rewizyjnej zmienią malaturę – wyjaśnia prezes PKP IC.
Jak udało się dowiedzieć "Rynkowi Kolejowemu", obecna umowa na naprawy poziomu P4 z Pesą dotyczy pięciu składów ED74. Na zmianę malatury w czasie naprawy przewoźnik i Pesa podpisały odrębną umowę. W samych pojazdach nie zajdą zmiany, oprócz ED74-001, w którym układ siedzeń w pierwszej klasie różnił się od pozostałych pociągów. Po naprawie będzie zgodny z całą serią. Na czynności utrzymania poziomu P4 i zmianę malatury pozostałych pojazdów PKP IC rozpisze oddzielny przetarg.