NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ED74 będą miały fotel dla drugiego maszynisty

| Gazeta Wyborcza, 31 marca 2010 31.03.2010 185

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-03-31 09:23:22 Autor: largo
---.internetdsl.tpnet.pl
A jak w Polsce teoretycznie powstanie KDP i np.300km/h to w kabinie będą montowane dodatkowe fotele?My chyba rzeczywiście genetycznie różnimy się od innych maszynistów z europy zachodniej?
2010-03-31 09:31:42 Autor: ?
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O co chodzi Panu Prezesowi UTK? Przecież jest SHP i czuwak aktywny. A prawda elektromagnesy często padają łupem złodziei i co wtedy? Rozkaz szczególny O.
Poza tym urządzenia są takie jakie wymagania w SIWZ!
2010-03-31 09:34:19 Autor: stoker
---.155.168.71
Innym idiotycznym przepisem stosowanym wyłącznie w Polsce, chyba za względu na rzekomą ułomność polskich maszynistów jest konieczność wykonywania hamowania kontrolnego po każdej zmianie drużny na lokomotywie, bądź po odjeździe ze stacji początkowej mimo wykonania szczegółowej próby hamulca.
Niemcy, Rosjanie, czy Austriacy jeżdżą 200 km/h i więcej, a tak durnych przepisów nie stosują. Widocznie polski maszynista to obywatel specjalnej troski...
2010-03-31 09:35:18 Autor: By1
---.centertel.pl
Panie Jarosiewicz - w jaki sposób drugi \"maszynista\" ma pomóc pierwszemu w zauważeniu czerwonego światła, skoro siedząc z lewej strony kabiny sygnałów na semaforze według Pana się nie widzi? (co zostało swierdzione przez Pana i pański folwark a nawet było podpierane rzekomymi badaniami naukowymi).

Gubimy się już we własnych zeznaniach?

????????????????
2010-03-31 09:40:25 Autor: Juraj
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@largo
A to będziemy wtedy mieć fajnie ... Jeżeli przy 160 km/h potrzebne są dwa fotele i dwóch maszynistów, to przy 300 km/h będzie potrzeba 4 foteli i tyluż maszynistów. Ciekawe tylko czy zmieszczą się w jednym rzędzie, czy będzie trzeba ustawić dwa rzędy, ale na przykład te z tyłu będa wyżej!
Rozumiem tego człowieka z UTK, ale z drugiej strony jadąc samochodem 130 km/h po wjechaniu w cokolwiek myślę, że mam takie same szanse przezycia jakbym jechał 160 km/h ... Czyli na 100 % żadne. I w pociągu będzie to samo, więc czepianie się tych 30 km/h według mnie jest bez sensu. Chyba, że przyjmiemy prędkość graniczna tak z 60 km/h, bo wtedy miałoby to sens.
2010-03-31 09:47:54 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mnie tylko ciekawi, jaka będzie widoczność z tych taboretów i jak maszyniści będą uciekać w razie zagrożenia.. rozumiem, że testy w tych ED74 i ER75 zostały już zrobione.
2010-03-31 09:57:13 Autor: krisso
---.messagelabs.net
@largo - jak w Polsce kiedykolwiek doczekamy kolei jezdzacych 300kmh wtedy trzeba bedzie wagony puszczac w poprzeg, by pomiescic 20 maszynistow, ktorzy beda wypatrywali i potwierdzali na wzajem czy na semaforze bylo zielone czy czerwowe swiatlo. A co jak sie zarowka przepali?
Och glupoto glupoto ... jak my Polacy ciebie kochamy
2010-03-31 09:57:30 Autor: carva
---.tktelekom.pl
hehehe.... 4 fotele :D to ja proponuję jeszcze stolik pośrodku :D
będą mogli chłopaki pograć w brydża ;)

a tak na poważnie, uzasadnienie utrzymywania różnych durnych przepisów jest żenujące :/ czasy się zmieniają i technika również mknie do przodu ale nie w urzędach :/ ja rozumiem potrzebę zachowania bezpieczeństwa ale nikt mi nie wmówi, że podwojona obsada na lokomotywie zwiększy czujność maszynisty :/
pozatym pomocnik ma wydawać polecenia maszyniście? przecież dostępu do sterownika mieć nie będzie :/ i jak to się ma do opinii wydanej, jak wspomniał By1, przez UTK w sprawie umiejscowienia fotela maszynisty :/

to się kupy dupy nie trzyma szanowni państwo :/ chyba że celem nadrzędnym jest zarżnięcie kolei jako gałęzi transportu.... a to zwracam honor jesteście rewelacyjni. przynajmniej w tym jednym skuteczność 100% :/
2010-03-31 10:10:02 Autor: Dawid Licheniak
---.dynamic.gprs.plus.pl
to dziwne że jeszcze tego nie znieśli, ano by jesteśmy jak zawsze zacofani, a logika niektórych ludzi i polityków przekracza wszelkie zasady zdrowego rozumowania!!
2010-03-31 10:16:50 Autor: adi
---.xdsl.centertel.pl
Panowie: jak powstanie w Polsce KDP to trzeba będzie kupić pociągi które mają 4fotele dla maszynistów. Wszak 2 też może nie zauważyć czerwonego światła :))))))
2010-03-31 10:20:01 Autor: żuczek malinowy
---.chello.pl
UTKa zamiast opowiadać takie farmazony to posprawdzali by z jakiej odległości są widoczne sygnały na semaforach (jak na zmodernizowanym szlaku semafor zasłaniany jest przez słupy trakcyjne lub w słoneczne dni trzeba podjeżdżać pod sam semafor aby dostrzec jaki jest sygnał).
2010-03-31 10:25:18 Autor: max-2
---.internetdsl.tpnet.pl
Bardziej prawdopodobne jest, że dwóch maszynistów zajętych rozmową nie zauważy semafora, niż to, że przeoczy go jeden skupiony na jeździe.
2010-03-31 10:55:32 Autor: Linesliq
---.33.206.101
Przy 300 km/h potrzebna będzie załoga jak w Boeingu. UTK ma kocha formalizm i papierki a życie sobie. Idąc torem logicznego rozumowania UTK samochód z możliwą prędkością powyżej 160 km/h powinien być sprawdzany przez stacje obsługi pod kątem miejsca dla drugiego kierowcy, powinien mieć drugą kierownicę itp. Bo jeden kierowca nie zauważy psa wbiegającego na ulicę przy tej prędkości. Gdyby UTK odpowiadał za Formułę 1 Kubica musiałby mieć pomocnika w bolidzie.

IC w tym czasie pruje po CMK EU07 rozwalając rozkład i UTK to toleruje, toleruje też przewałkę w odległościach taryfowych o czym było głośno ostatnio.
2010-03-31 11:04:51 Autor: ~
---.tktelekom.pl
Panie Jarosiewicz, wejść się Pan w głowę puknij. Chyba po to jest wymagana na liniach z prędkością 160 km/h czterostawna SBL, (tyle powtarzaczy przez S1), że najgłupszy z najgłupszych maszynistów by nie przejechał czerwonego sygnału. Dla przypomnienia czerwone światło na semaforze to w/g instrukcji Ie1 Sygnał \"S1\"- to tak jakby Pan prezes nie wiedział.
2010-03-31 11:24:25 Autor: kkl
---.1.128.53
@largo i inni

sygnalizacja świetlna może być stosowana do 160km/h, powyżej tej szybkości potrzebna jest automatyka ETCS lub porównywalna i wtedy już tylko jeden maszynista.
2010-03-31 11:30:29 Autor: as
---.xdsl.centertel.pl
w UK na semaforach jadą do 180km/h więc nie masz racji.
2010-03-31 11:47:51 Autor: kkl
---.1.128.53
@as

OK, zapomniałem że 160km/h jest graniczne dla stosowania semaforów w Polsce.
Nie zmienia to faktu, że egzaltowanie się ilością stołków dla maszynistów przy prędkości >160km/h ( w Polsce!) nie ma sensu.
2010-03-31 11:58:00 Autor: darek
---.gl.digi.pl
@~
Masz rację. Po to jest blokada czterostawna by zmniejszyć prędkość do 100 km/h przy ostatnim semaforze do semafora wskazującego sygnał S1. I tu tłumaczenie UTK, że maszynista nie zauważy sygnału \"STÓJ\" jest bzdurą. Bo przy takim toku rozumowania potrzebna by była podwójna obsada już przy prędkości powyżej 100 km/h.
Druga sprawa - prawdą jest to (wiem z doświadczenia, bo jestem maszynistą) że w pojedynkę jest większe skupienie na jeździe niż w podwójnej obsadzie.
2010-03-31 12:44:24 Autor: MK ;D
---.chello.pl
W Niemczech przy 200 km/h jedzie jeden mech i co u nich można u nas nie ?
Ale u nas jest tylu związkowców i tyle rodziny pracuje że etaty trzeba tworzyć więc przy 180 uż musi być 3 mechów , pow 200 km/h będzie juz musiało być 4 mechów + Jeden technik i zwiększyć trzeba będzie złogi pociągów ;d
2010-03-31 12:48:32 Autor: TROSKLIWY
---.internetdsl.tpnet.pl
całkowicie się z tobą ;carva; zgadzam zwiększy to bezpieczeństwo ,a innym chodzi chyba tylko o kasę czuli pojedynkę .
2010-03-31 12:58:22 Autor: Andy z Berlina
---.110.42.190
Problem jest ten, ze SHP w Polsce nie zatrzyma pociag na czerwonym semaforem, jesli maszynista potwierdza SHP.
I odwrotnie, jesli maszynista nie potwierdza SHP przy zielonym semaforze, to pociag sie zatrzyma awaryjnie.
Taki system jak SHP tylko jest w Polsce.

Tu w Niemczech niema lokomotyw/ EZT/SZT bez PZB. A PZB (lub LZB powyzej 160 km/h) skutecznie zatrzyma pociagu przy czerwonym semaforze, lub przy przekroczeniu dozwolonej predkosci.

Wlasciwie Polska ma z tym SHP naj slabszy system bezpieczenstwa w Europie.

Problem dla Polski jest, ze UE juz nie daje dotacje na inne systemy niz ETCS. I wlasnie ETCS bedzie na CMK ... za pare lat!

Nawet Radiostop nie dziala, jesli maszynista przelaczy na niewalsciwy kanal radiotelefonu.

2010-03-31 13:19:11 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
WRESZCIE! Po 3 latach wołania o taboret! Lepiej wszak późno niż wcale.

Pytanie do Pana ex-perta Jarosiewicza: To z LEWEJ strony dodatkowego zydelka w ED 74 wszystko ładnie widać, bo tak Pan twierdzi, a już z LEWEJ strony Class 66 nic nie widać, co też Pan twierdzi (i Pana urząd)? To jak to jest: może widać w zależności od nazwy firmy i jej przynależności do \"grupy\", lub nie, hę?
2010-03-31 13:27:49 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
Cytat @as:

\"w UK na semaforach jadą do 180km/h więc nie masz racji.\"

W Niemczech jeździ się na semafory przy 300 km/h - widziałem na żywo (Kolonia - Frankfurt n Menem). Tam jeżdża TYLKO ICE-3; żadnych Regio E, IC, ani szybkich towarówek.

Podobnie na liniach z V = 250 km/h. Fakt, że przy wspomaganiu LZB lub ETCS :-) Ale semafory wyświetlające zielone (lub czerowne) SĄ! I tyle.

Pociągi ICE-3 prowadzą także kobiety - w pojedynkę, ma się rozumieć.
2010-03-31 13:51:56 Autor: adi
---.xdsl.centertel.pl
no ale w UK jeżdżą 180km/h na semaforach bez LZB czy ETCS. w polsce powyżej 130km/h musi jezdzic 2 mechow, bo jakby zniesli ten przepis to 15% maszynistów nie miało by pracy. i tylko dlatego ten przepis jest w pl. no ale za 20lat jak odejdzie cala stara zaloga to do 130km/h pociag bedzie jechal zdalnie bo zabraknie pracownikow
2010-03-31 13:57:01 Autor: Andy z Berlina
---.110.42.190
@RW:
Wszystko powyzej 160 km/h jedzie w Niemczech na LZB (lub CIR-ELKE - co wlasciwie tez jest wersja LZB).

Trasa jak np. KĂśln - Frankfurt ma kilka odcinkow blokady samoczynnej LZB, czyli bez semaforow, bo LZB dziala bez semaforow!

Jesli LZB wysiada, sa jeszcze pare odcinki blokady samoczynnej ze semaforami.

I teraz jest taka sprawa, ze blokada samoczynna semaforowa jest zajeta, bo odcinek taki moze miec dlugosc 20 km, ale odcinki blokady LZB maja dlugosc nieraz tylko 500 metrow.

Dlatego moze byc, ze semafor pokaze stoj, a LZB pokaze, ze najblizsze 5 km sa wolne. Czyli semafor ma czerwone swiatlo, ale pociag moze jechac (LZB ma pierwszestwo przed semaforami!!!)
W takim przypadku ten semafor bedzie wylaczony (maszynista widzi ze dziala LZB, dlatego ciemny semafor nie przeszkadza).

Ale, jesli semafor ma wolna droge I LZB tez, to wtedy semafor NIE bedzie wylaczony.


Co do kobiety:
Glownym instruktorem na \"prawo jazdy\" ICE w Niemczech jest KOBIETA!
2010-03-31 13:58:11 Autor: znawca
---.217.146.194.generacja.pl
do krissa! jak się żarówka na semaforze przepali to jest sygnał wątpliwy co jest równoznaczne z sygnałem stój, ale komory z czerwonym światłem mają dwie żarówki, żeby ew. zdążyć z wymianą tej spalonej. Ciekawy jest brak tak elementarnej wiedzy kolejowej u osoby która zabiera głos w dyskusji na tematy kolejowe.
Co do większych prędkości - na linii KDP będzie ERTMS II stopnia (taki jak na E30), który ma możliwość (teoretyczną) jazdy z prędkością ponad 300 km/h bez sygnalizatorów przytorowych z następstwem pociągów nawet co 90 sekund.
do krissa i jemu podobnych - sygnalizator przytorowy to semafor.
2010-03-31 14:12:41 Autor: Andy z Berlina
---.110.42.190
@znawca:
Jestes pewien, odnosnie drugiej momorki?
Ktos mie powiedzial, ze w Polsce zarowki maja dwa druty w srodku. Jak jeden sie spali, to drugi sie wlaczy.
A ty masz na mysli, ze sa dwie zarowi, tak?

Ja sie pytam, bo nigdy semaforu w Polsce nie widzialem w srodku.

Napisz mi prosze!
2010-03-31 14:41:52 Autor: 2jm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Andy z Berlina:
Najczęściej spotykanym rozwiązaniem na PKP (dla niektórych sygnałów - np. komora światła czerwonego, niebieskiego i białego - dla semaforów bez możliwości wyświetlania \"Jazda manewrowa dozwolona\") jest żarówka główna (12V 24W) zasilana napięciem znamionowym oraz pomocnicza (12V 12W) z rezystorem (2 Ohm 10W) włączonym szeregowo w obwód (obniża napięcie i przedłuża żywotność żarówki). Przepalenie żarówki (najczęściej głównej) wymagało wymiany obydwu żarówek (tak było w założeniach), ale raczej wymienia się tylko główną (bo druga świeci).
Były też rozwiązania z żarówkami dwuwłóknowymi, ale nie potrafię powiedzieć, gdzie były stosowane.
2010-03-31 15:35:44 Autor: Andy z Berlina
---.110.42.190
@2jm:
Dziekuje za informacje. To jednak calkiem inaczej niz tu u nas!

Pozdrowko!
2010-03-31 18:35:59 Autor: Piwoslaw
---.alexnet.pl
Aby jechać 160km/h \\\"wystarczy zamontować fotel dla drugiego maszynisty.\\\" A co, jeden nie ma siły tak szybko pedałować? Niech ćwiczy tam w kabinie, a nie papierosy zapala jeden od drugiego.
2010-03-31 19:39:56 Autor: Arrivederci
---.ip.netia.com.pl
A jak tam z flirtem? Też będzie 2 fotel? A 19WE? Ile ma foteli?
2010-03-31 23:05:47 Autor: asek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
to całe UTK z tym [...] PKP jest po prostu [...] żałosne

[Admin: Zmoderowano]
2010-04-01 04:21:06 Autor: Ogór
---.30.183.147
Fakt, jest żałosne. Nie od dzisiaj krążą oskarżenia, że jest właściwie agendą PKP. A co do dwuosobowej załogi w kabinie, Chińczycy na parowozach ustnie potwierdzają wzajemnie sygnały z semaforów:) Ot, jeszcze ze 2 lata temu... Kto nie wierzy, niech pogoogla. \"Mądrość płynie ze Wschodu\"...;)
2010-04-01 09:45:54 Autor: Andy z Berlina
---.110.42.190
@Ogór:
W Polsce takze tak bylo (patrz film \"Czlowiek na torze\"). W Niemczech na paraowozach tak jest do dzis!
2010-04-01 10:16:38 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@largo
a któż topodszywa się pod mój nick ?
co do ED74 ,teraz po wstawieniu stołka zrobiło się w kabinie ciasno , pozatym stołek dla drugiego jest cofnięty trochę do tyłu ,więc ten siedzący za nastawnikiem nie będzie patrzył na szlak ,tylko co chwila odwracał głowę do pomocnika . i co najważniejsze , przy ewentualnej katastrofie ,żaden nie zdąży uciec ,bo zanim dostaną się do korytarzyka to jeden zabije się o drugiego .
2010-04-01 11:18:20 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co do UTK to ten post - PKP-owski ,post-komunistyczny Beton jest oderwany od rzeczywistości .
2010-04-01 18:39:20 Autor: piotr
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dziadziusiu Janiszewski widzisz jakie głupoty wypisujesz i ludzie, którzy pojęcia nie mają o tym jak wygląda praca maszynisty, co to jest sygnalizacja kabinowa i stosowany przy dużych prędkościach system zabezpieczeń a wręcz automatyki jazdy pociągu za tobą powtarzają brednie o czterech fotelach. Ĺťyczę wszystkim tak bardzo oświeconym niech wsiadają do pociągów z jednym maszynistom i gnają z polskim systemem sterowania ruchem nawet 300 km/h. Ĺťyczę szczęśliwej podróży do nieba.
2010-04-01 22:35:50 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
Ja wsiądę nawet do pociągu z drugim maszynistOM :-)

Ĺťyczę szczęśliwej podróży do podstawówki :-)
2010-04-02 12:08:48 Autor: rutek
---.tktelekom.pl
19WE ma trzy fotele, \"Nie zgadzam się. Maszynista potrzebuje pomocnika, bo przy takiej prędkości może się zdarzyć, że nie zauważy czerwonego światła na semaforze.\"
Taa obaj poruszają się z tą samą prędkością (maszynista i pomocnik) i mają tak samo ch..we szanse na zobaczenie tego semafora, pomijam już ustawianie semaforów za słupem trakcyjnym ( np. \"zmodernizowana\" linia Warszawa - Poznań, dziwne że to UTKowi nie przeszkadza - może w końcu UTK przy..bało by się do spartolonych inwestycji PLKi a nie do tego jaka jest widoczność z fotela maszynisty po lewej stronie u prywaciarzy, po prostu dno, wodorosty i 10m mułu
2010-04-02 21:57:10 Autor: Juras
---.cdma.centertel.pl
Widzę że tutaj prawie wszyscy zakładają,że maszynista pracuje od 7-15 i idzie do domu,prześpi noc i wypoczęty idzie do pracy.Niestety maszynista pracuje w systemie zmianowym,co powoduje zaburzenia snu i rytmu dobowego,poza tym po przepracowanej nocy niekiedy nie ma możliwości dobrego wyspania się,bo w dzień przecież nie ma ciszy nocnej.Maszynista też nie może tak jak np.kierowca tira,gdy jest zmęczony zjechać na parking i odpocząć,czy nawet przespać się.Te wszystkie czynniki plus duża szybkość mogą powodować szybsze zmęczenie na trasie,a SHP czy czuwak nie zapewniają 100 procent bezpieczeństwa.Dlatego skłaniałbym się raczej za podwójną obsadą lokomotywy przy wyższych prędkościach.
2010-04-03 14:59:45 Autor: kierowca
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
czy jak jadę carą 170 km/h to też mam sadzać polewej stronie pomocnika kierowcy, ale jesteście zacofani trzeba tą cała kolej przerobić na autostrady i pozwolic ludzim jeździć swobodnie
2010-04-03 19:50:45 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
Kim jest ten pan prezes UTK - to 1. hamulcowy, facet który na to stanowisko dostał się z układu, na kolei zna się tak jak talib na genetyce, Ten facet pieprzy jak potłuczony!
2010-04-06 17:49:51 Autor: Anchois_45
---.toya.net.pl
Moim zdaniem prawdopodobieństwo zagapienia się i nie zauważenia S1 na semaforze jest takie samo przy prędkości 120 i 160... To nie kwestia prędkości tylko odpowiedniej UWAGI.

Mam dobre auto i często jadąc autostradą 160-180 km/h muszę bardziej uważać (zmiany pasa, debile z TIR-ów niespodziewanie zajeżdżający drogę bo muszą zmierzyć się z kolegą mimo, że polega to tylko i wyłącznie na tym, że jeden w końcu odpuści bo obaj nie pojadą więcej jak 105-110, inne auta itd.) i dojeżdżam do celu.

Na torze jak ktoś wyżej pisał jest dodatkowy pomocnik w postaci SBL. Jeśli na jakimś zapali się czerwone to wcześniejsze wyświetlą odpowiednie sygnały by zwolnić i spokojnie wyhamować. To nie jest tak, że jadę 160, mijam S2 i za chwilę za 1300 metrów bach S1...

Nie przesadzajmy. Bardziej przekonuje mnie argument, o którym też ktoś pisał, że ten pomocnik jest zabezpieczeniem na wypadek przemęczenia ale tu pojawia się pytanie. Czym różni się zmęczony mechanik na siódemce od zmęczonego mechanika na dziewiątce?
2010-04-10 09:18:48 Autor: NIESTETY
---.adsl.inetia.pl
Ja chciałbym przypomnieć, że o ile samochody jednak zwalaniają we mgle to pociągi grzeją z normalną rozkładową. Wtedy sygnał przegapić bardzo łatwo. Jest to jak godzinami gapić się w zepsuty telewizor. Wiem o czym mówię. Dlatego systemy sygnalizacyjne do dużych prędkości są potrzebne inne. Poważnym prbleme jest urządzenie kabiny maszynisty zapewniąjące szybką ewakuację. Przy tych prędkościach wystarczy szafka, aby człowiek został co najmniej zaklinowany w czasie wypadku (było tak w raz w EP09). Wszystkie te elementy wymagają zgrania i nie wystarczy stwierdzenie, że gdzieś tam jest inaczej.
To że autostradą dojeżdża się do celu nic nie znaczy. 1000 razy owszem, a 1001. już nie. Nie można porównywać ruchu drogowego do kolejowego. To robią często niefachowcy.
2010-04-10 10:06:49 Autor: NIESTETY
---.adsl.inetia.pl
Poprzedni wpis - o jeździe we mgle - pisałem, gdy samolot prezedencki rozbił się we mgle w Smoleńsku. Może to przemówi do niektórych.
2010-04-12 16:59:24 Autor: Anchois_45
---.toya.net.pl
\"Ja chciałbym przypomnieć, że o ile samochody jednak zwalaniają we mgle to pociągi grzeją z normalną rozkładową\"

No to zaraz... dyskusja dotyczy widoczności sygnałów we mgle czy w ogóle?
Mój wpis odnosił się do normalnych warunków. Te mimo wszystko stanowią znakomitą większość.

Co ma samolot prezydencki lądujący tylko i wyłącznie na własne życzenie pod presją dostojników, na lotnisku bez urządzeń naprowadzania, we mgle z widocznością poniżej 500 metrów przy prędkości 250-270 km/h do maszynisty prowadzącego pociąg z prędkością 160 km/h, który ma odczytywać sygnały na semaforach (bez ekstremalnych warunków)?
2010-04-13 13:14:17 Autor: Adam
---.opera-mini.net
ja jako maszynista stwierdzam że druga osoba tylko rozprasza i zwiększa ryzyko przejechania, można się zagadać. Faktycznie to anachroniczny przepis.
2010-04-13 17:13:04 Autor: Gierek
---.acn.waw.pl
Teraz do każdego takiego pociągu PKP Intercity będzie musiało delegować dwóch maszynistów, a więc jednocześnie zwiększą się koszty utrzymania drużyny kolejarskiej na jeden pociąg. Po co generować niepotrzebne koszty? Czy nie czas już zdjąć ten archaiczny przepis?! UTK jest zacofane.
2010-04-13 19:28:13 Autor: TW
---.toya.net.pl
Najprościej to byłoby wreszcie założyć kabinówkę.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5