Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-09-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK poinformowała o postępach prac na odcinku E59 Czempiń – Rawicz (granica woj. dolnosląskiego). Pasażerowie korzystają z 20 peronów, wymieniono już 80% infrastruktury.

Zasadnicze prace na objętym modernizacją odcinku linii kolejowej Poznań – Wrocław, między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego, po opóźnieniu harmonogramu, planowane są do końca roku. Jak podaje inwestor, na trasie wymieniono już 80% infrastruktury – to ponad 100 km torów i sieci trakcyjnej. Dokładnie tę samą wartość podawano już w czerwcu tego roku. Jak informuje PLK, modernizowany jest obecnie drugi tor między Starym Bojanowem a Lesznem oraz między Bojanowem a Rawiczem.

Jak podaje PKP PLK, pomiędzy Czempiniem a Dolnym Śląskiem oddano już 20 nowych peronów na 5 stacjach i 6 przystankach. Nowe perony są w Rawiczu, Bojanowie, Rydzynie, Kaczkowie, Lesznie, Starym Bojanowie, Przysiece Starej, Kościanie i Starych Oborzyskach. W Lipnie Nowym i Górce Duchownej budowane są perony przy drugim torze. Na peronach są wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie i jasne oświetlenie. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem są ścieżki naprowadzające.

Perony są dostępne dla osób mających trudności z poruszaniem się. Z nowych i wyremontowanych przejść podziemnych z windami można korzystać w Kościanie, Starym Bojanowie i Lesznie. Budowany jest ostatni segment przejścia podziemnego na stacji Leszno. Przejście podziemne połączy dworzec, perony i ul. Towarową, co ułatwi dostęp do pociągów i usprawni komunikację w mieście. Jak jednak poinformowano na briefingu prasowym, przejście nie zostanie otwarte do końca roku, a z opóźnieniem.  - Przejście podziemne jest to zadanie dodatkowe, które nie było w pierwotnej umowie z wykonawcą. Dopiero po przełączeniu kolejnych faz wykonawca może realizować prace związane z budową tego wyjścia wschodniego. Planujemy oddać je do użytku do końca pierwszego kwartału przyszłego roku. Opóźnienie jest związane też z planowaną odbudową wiaty zabytkowej, która była na drugim peronie. Stanie ona na wysokości dawnego budynku ekspedycji. Nawet jeśli przejście udałoby się wykonać wcześniej to i tak nie byłoby możliwości puścić podróżnych przez plac budowy. Najpierw musimy zakończyć budowę wiaty wraz z całą infrastrukturą - zaznaczył Jarosław Szczepaniak, dyrektor projektu PKP PLK cytowany przez lokalne media.

Jesienią bezpieczne, dogodne dojście pod torami mają zyskać podróżni w Bojanowie oraz w Rawiczu. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5