NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno

| inf. pras 29.09.2020 41

E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno
E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno
E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno
E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno
E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno
E59: Opóźnienie budowy przejścia podziemnego na stacji Leszno
PKP PLK poinformowała o postępach prac na odcinku E59 Czempiń – Rawicz (granica woj. dolnosląskiego). Pasażerowie korzystają z 20 peronów, wymieniono już 80% infrastruktury.
Zasadnicze prace na objętym modernizacją odcinku linii kolejowej Poznań – Wrocław, między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego, po opóźnieniu harmonogramu, planowane są do końca roku. Jak podaje inwestor, na trasie wymieniono już 80% infrastruktury – to ponad 100 km torów i sieci trakcyjnej. Dokładnie tę samą wartość podawano już w czerwcu tego roku. Jak informuje PLK, modernizowany jest obecnie drugi tor między Starym Bojanowem a Lesznem oraz między Bojanowem a Rawiczem.

Jak podaje PKP PLK, pomiędzy Czempiniem a Dolnym Śląskiem oddano już 20 nowych peronów na 5 stacjach i 6 przystankach. Nowe perony są w Rawiczu, Bojanowie, Rydzynie, Kaczkowie, Lesznie, Starym Bojanowie, Przysiece Starej, Kościanie i Starych Oborzyskach. W Lipnie Nowym i Górce Duchownej budowane są perony przy drugim torze. Na peronach są wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie i jasne oświetlenie. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem są ścieżki naprowadzające.

Perony są dostępne dla osób mających trudności z poruszaniem się. Z nowych i wyremontowanych przejść podziemnych z windami można korzystać w Kościanie, Starym Bojanowie i Lesznie. Budowany jest ostatni segment przejścia podziemnego na stacji Leszno. Przejście podziemne połączy dworzec, perony i ul. Towarową, co ułatwi dostęp do pociągów i usprawni komunikację w mieście. Jak jednak poinformowano na briefingu prasowym, przejście nie zostanie otwarte do końca roku, a z opóźnieniem.  - Przejście podziemne jest to zadanie dodatkowe, które nie było w pierwotnej umowie z wykonawcą. Dopiero po przełączeniu kolejnych faz wykonawca może realizować prace związane z budową tego wyjścia wschodniego. Planujemy oddać je do użytku do końca pierwszego kwartału przyszłego roku. Opóźnienie jest związane też z planowaną odbudową wiaty zabytkowej, która była na drugim peronie. Stanie ona na wysokości dawnego budynku ekspedycji. Nawet jeśli przejście udałoby się wykonać wcześniej to i tak nie byłoby możliwości puścić podróżnych przez plac budowy. Najpierw musimy zakończyć budowę wiaty wraz z całą infrastrukturą - zaznaczył Jarosław Szczepaniak, dyrektor projektu PKP PLK cytowany przez lokalne media.

Jesienią bezpieczne, dogodne dojście pod torami mają zyskać podróżni w Bojanowie oraz w Rawiczu. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5