Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

E20: Koniec zasadniczych prac energetycznych na odcinku wielkopolskim. Efekty za wiele miesięcy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
E20: Koniec zasadniczych prac energetycznych na odcinku wielkopolskim. Efekty za wiele miesięcy
fot. Kasper FiszerStacja Koło na modernizowanej magistrali
Choć zakończyły się zasadnicze roboty energetyczne na E20 w województwie wielkopolskim, ich efekty będą dobrze widoczne dopiero po sfinalizowaniu modernizacji całego ciągu z Warszawy do Poznania. To nastąpi zaś najprawdopodobniej dopiero w 2022 r. Wówczas możliwy ma być ruch pociągów pasażerskich o większej mocy czy cięższych składów towarowych.

PKP PLK zakończyły już roboty torowe i sieciowe na odcinku modernizowanej magistrali E20 pomiędzy stacją Barłogi na pograniczu województw łódzkiego i wielkopolskiego a Swarzędzem leżącym w aglomeracji poznańskiej. – Zakończyły się tam już także zasadnicze prace związane ze wzmocnieniem zasilania – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Podkreśla, że na całej trasie spod Poznania w okolice Warszawy system ten zostanie dostosowany do europejskich norm TSI (technicznych specyfikacji interoperacyjności) określonych w ramach podsystemu Energia oraz do krajowych norm dla standardu 3 kV prądu stałego.

Cięższe składy na co dzień, sprawniejszy ruch w sytuacjach awaryjnych

Wskazuje on na szereg zalet wynikających z modernizacji zasilania połączonej z zastosowaniem nowego rodzaju sieci trakcyjnej (z drutem jezdnym o większym przekroju). Ma ona zapewnić przejazd lokomotyw i jednostek trakcyjnych o większej mocy sięgającej 6 MW. Na ważną magistralę łączącą nie tylko Warszawę z Poznaniem, ale i zachodnią ze wschodnią granicą kraju wjechać mają też cięższe składy towarowe o masie do 1500 ton.

Utrzymany ma zostać sprawny ruch z prędkością do 160 km/godz. dla pociągów pasażerskich i do 120 km/godz. dla towarowych. – Zwiększy się przepustowość trasy: będzie mogło wjechać na nią [jednocześnie] więcej pociągów. To zaś poprawi ofertę przewozową – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Ważnym elementem nowego systemu ma być wprowadzenie tzw. zasilania dwustronnego. Dzięki niemu oraz zapasowi mocy w podstacjach możliwe ma być utrzymanie ciągłości przewozów w przypadku awarii jednej z podstacji. – Zminimalizuje to ryzyko przerw w ruchu – usłyszeliśmy w PLK.

Wciąż długa droga do zakończenia modernizacji magistrali

– Na pozostałych odcinkach objętych inwestycją (Barłogi – Żychlin oraz Żychlin – Sochaczew) prace postępują – mówi nasz rozmówca. Aktualnie wymieniana jest tam sieć trakcyjna. Powstają też nowe konstrukcje wsporcze. Zakończenie robót tylko na części magistrali nie pozwala wciąż w pełni wykorzystać nowych możliwości.

– Wszystkie efekty zostaną osiągnięte po zakończeniu prac – zapowiada Radosław Śledziński. Na nie trzeba więc będzie poczekać jeszcze co najmniej kilkanaście miesięcy. Jak poinformowały bowiem PKP PLK pod koniec 2020 r., w tym roku nie uda się zakończyć mocno opóźnionej modernizacji E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską m.in. w rejonie Łowicza.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5