NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Prezes Kolei Dolnośląskich o nowych przetargach na hybrydy i pociągi spalinowe

| Jakub Madrjas 05.05.2020 215

Prezes Kolei Dolnośląskich o nowych przetargach na hybrydy i pociągi spalinowe
Fot. KD
Koleje Dolnośląskie nie rezygnują z zakupu pociągów dwutrakcyjnych (tzw. hybrydowych). Przewoźnik ogłosił nowy przetarg na zakup takich jednostek. Jest też nowe postępowanie – na dostawę pociągów spalinowych.
Przedmiotem pierwszego zamówienia jest dostawa dwóch nowych trójczłonowych pojazdów z napędem dwusystemowym elektryczno-spalinowym. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy dodatkowo do sześciu kolejnych jednostek.

Przedmiotem drugiego zamówienia jest dostawa dwóch nowych, dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Tu również przewidziano prawo opcji na do sześciu kolejnych jednostek. Na dostawę nowych pojazdów w obu przypadkach Koleje Dolnośląskie przewidują do 18 miesięcy. Jedynym kryterium decydującym o wyborze będzie cena.

Przewoźnik będzie czekał na oferty przez miesiąc, do 5 czerwca. Przypomnijmy, że przed miesiącem Koleje Dolnośląskie unieważniły poprzedni przetarg na zakup nowego taboru w części dotyczącej zakupu sześciu pociągów hybrydowych. Jedyna złożona oferta przewyższała znacząco założony budżet. Teraz przewoźnik ma najwyraźniej zamiar zastąpić część pojazdów dwuktrakcyjnych zwykłymi spalinowymi, by zrealizować swoje plany taborowe.

Część poprzedniego przetargu, dotycząca dostawy pociągów elektrycznych, wciąż nie została rozstrzygnięta. Jak już pisaliśmy, faworytem jest Pesa, która zaproponowała Elfy 2, a Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na sfinansowanie wkładu własnego do tego zakupu.

Aktualizacja: Informacja prasowa spółki

Po południu spółka KD opublikowała informację prasową na temat nowych przetargów. – Zdecydowaliśmy się zmienić formułę i zakres pierwotnego przetargu, żeby móc jak najszybciej pozyskać dla spółki nowe pociągi, które będziemy mogli efektywnie, ale i elastycznie eksploatować w ramach projektu – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich, cytowany w komunikacie. – Zamierzamy kontynuować inwestycje taborowe w przyszłości, dlatego zdecydowaliśmy się utrzymać w nowych postępowaniach opcje zakupowe na dostawę kolejnych składów – zakończył.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (711)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (711)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5