NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Duże zamówienie na lokomotywy Siemensa w USA

| inf. pras. 02.01.2019 2,9k

Duże zamówienie na lokomotywy Siemensa w USA
Lokomotywy Charger Fot. Siemens
Duże zamówienie na lokomotywy Siemensa w USA
Duże zamówienie na lokomotywy Siemensa w USA
Duże zamówienie na lokomotywy Siemensa w USA
Spółka Siemens Mobility otrzymała zlecenie na zaprojektowanie i wykonanie 75 sztuk lokomotyw spalinowych typu Charger dla państwowego przewoźnika Amtrak w Stanach Zjednoczonych na blisko 850 milionów dolarów. Dostawa pierwszych lokomotyw jest planowana na lato 2021 r. Pierwsze kursy rozpoczną się kilka miesięcy później – informuje producent.
Wszystkie zakontraktowane lokomotywy wejdą do służby do roku 2024. – Jesteśmy dumni i wdzięczni, że byliśmy w stanie pogłębić naszą współpracę ze spółką Amtrak, wiodącego przewoźnika pasażerskiego w USA, która rozpoczęła się ponad 10 lat temu, kiedy to dostarczyliśmy lokomotywy dla Północno-Wschodniego Korytarza, łączącego dwa największe miasta Ameryki, Waszyngton i Nowy Jork. Jesteśmy przekonani, że nowe lokomotywy pomogą Amtrakowi zapewnić bezpieczne, przyjazne dla środowiska usługi pasażerskie na światowym poziomie – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility cytowana w komunikacie. – Chargery zwiększają komfort pasażerów, dostępność pociągów oraz polepszają stabilność pracy składów w ciągu całego cyklu życia pojazdów, tym samym ulepszając rentowność operacyjną pociągów na długodystansowych trasach – dodała.

Lokomotywy będą ciągnęły pociągi na liniach północ-południe oraz wschód-zachód: 
  • Auto Train (Waszyngton DC do Orlando, Floryda),
  • California Zephyr (Chicago, Illinois, do San Francisco, Kalifornia),
  • Capitol Limited (Waszyngton DC do Chicago, Illinois),
  • Cardinal (Nowy Jork do Chicago, Illinois),
  • City of New Orleans (Chicago, Illinois do Nowego Orleanu, Luizjana),
  • Coast Starlight (Seattle, Waszyngton do Los Angeles, Kalifornia),
  • Crescent (Nowy Jork do Nowego Orleanu, Luizjana),
  • Empire Builder (Chicago, Illinois do Seattle, Waszyngton),
  • Lake Shore Limited (Boston, Massachusetts do Chicago, Illinois),
  • Palmetto (Nowy Jork do Savannah, Georgia)
  • Silver Star/Silver Meteor (Nowy Jork do Miami, Floryda),
  • Southwest Chief (Chicago, Illinois do Los Angeles, Kalifornia),
  • Sunset Limited (Nowy Orlean, Luizjana do Los Angeles, Kalifornia)
  • Texas Eagle (Chicago, do Los Angeles, Kalifornia przez San Antonio w Teksasie)
Lokomotywy typu Charger są jednymi z najbardziej popularnych lokomotyw dla pociągów pasażerskich w Północnej Ameryce. Obecnie na trasach tego kraju kursuje ponad 70 sztuk tego typu, pokonując prawie 5 milionów kilometrów tras każdego roku. Lokomotywy umożliwiają korzystanie z najnowszych systemów bezpieczeństwa, w tym zarządzanie energią podczas zderzenia (Crash Energy Management) oraz certyfikowany w Stanach Zjednoczonych system sterowania pociągiem PTC, który poprawia wydajność składu. Nowe lokomotywy są w stanie rozpędzić się do 125 mil na godzinę dzięki 16-cylindrowym silnikom QSK95 Cummins o mocy 4400 koni mechanicznych. Chargery są cichsze niż wymieniane standardowe lokomotywy spalinowe. Idealnie pasują do designu wagonów i są łatwiejsze do sterowania. Płynniejsza kontrola i cichsza jazda zwiększają komfort pasażerów, jak i maszynistów – zapewnia Siemens.

Jak zapewnia producent, nowe lokomotywy są również bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego od ich poprzedników. Spełniają normy emisyjne na poziomie 4, co oznacza, że emisja tlenków azotu jest zmniejszona o ponad 89%, a cząstek stałych o 95% w porównaniu do poziomu 0. Lokomotywy są włączone w program mający na celu ożywianie amerykańskiej koniunktury i będą produkowane w zakładach Siemensa w Sacramento w Kalifornii. Fabryka w Sacramento jest zasilana w 80% przez energię słoneczną. Silniki diesla są produkowane przez spółkę Cummins w fabryce w Seymour w stanie Indiana – podsumowuje Siemens.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

USA (239)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

USA (239)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5