NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Drużyna Kolei Dolnośląskich poprosiła pasażerów o popchnięcie pociągu?

| Jakub Madrjas 03.11.2021 8k

Drużyna Kolei Dolnośląskich poprosiła pasażerów o popchnięcie pociągu?
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Pasażerowie pociągu Kolei Dolnośląskich próbowali przepchnąć ezt Impuls, który miał awarię na stacji Janowice Wielkie. Według Polsat News miała o to poprosić obsługa pociągu; przewoźnik sprawdza zdarzenie.
W dniu Wszystkich Świętych (1 listopada) na stacji Janowice Wielkie doszło do awarii pojazdu obsługującego pociąg numer 69156 Kolei Dolnośląskich "Sprinter Szrenica" relacji Szklarska Poręba – Wrocław Główny. Jak powiedział stacji Polsat News jeden z pasażerów, "maszynista był zdziwiony tą sytuacją, bo urządzenia na pokładzie miały pokazywać, że proces odhamowania przebiegł bez problemów. Chciał naprawić problem resetowaniem elektroniki, ale to nie przyniosło efektu". Po kilkunastu minutach załoga miała poprosić "kilku silnych chłopów" o przepchnięcie stutonowego pociągu "chociaż o dwa metry". 

Pasażerowie próbowali popchnąć pociąg


– Wtedy kierownik pociągu zebrał ochotników. W około piętnaście osób próbowaliśmy przesunąć skład choć odrobinę, ale nie ruszył się z miejsca. Później ponowiliśmy próbę po poproszeniu wszystkich innych pasażerów, by opuścili pociąg. Było lżej, ale nic to nie dało – mówił stacji Polsat News pasażer.

Jak czytamy, patowa sytuacja przedłużała się, więc podróżnych przesadzono do innego pociągu Kolei Dolnośląskich do Wrocławia. Pasażerowie dotarli do Wrocławia 80 minut później, niż planowali. Co ciekawe, jak odnotowuje Polsat Portal Pasażera PKP PLK informował, że pociąg odwołano ze względu na "złe warunki atmosferyczne".

KD analizują sytuację

Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe Kolei Dolnośląskich, prawdopodobną przyczyną awarii stanu rzeczy było zawieszenie się systemu przeciwpoślizgowego z powodu bardzo ograniczonej przyczepności kół wywołanej jesienną aurą. – Pracownicy, przy współpracy z serwisem producenta pojazdów, określili dalszy tok postępowania i skierowali do stacji Janowice Wielkie drugi pojazd kolejowy Spółki. Natomiast pasażerom polecono kontynuowanie podróży następnym pociągiem numer 69246, który zabrał ich do stacji docelowej – poinformował przewoźnik.

KD przyznają, że pasażerowie próbowali popchnąć pociąg, ale nie przyznają, że stało się to na prośbę obsługi. – Koleje Dolnośląskie stawiają bezpieczeństwo pasażerów na pierwszym miejscu, dlatego jesteśmy w trakcie wyjaśniania, z jakiej przyczyny pasażerowie, mimo zapewnienia kontynuacji podróży następnym pociągiem, podjęli się próby przepchnięcia pojazdu. Zamierzamy szczegółowo przeanalizować to zdarzenie, aby wypracować rozwiązanie, które pozwoli w przyszłości uniknąć tego typu sytuacji – stwierdził przewoźnik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5