NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Drugie podejście do przebudowy stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce

| Martyn Janduła 09.08.2017 12

Drugie podejście do przebudowy stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce
Dąbrowa Górnicza StrzemieszyceFot. Dawid Kmiotek, bazakolejowa.pl
Pierwszy przetarg PKP Polskich Linii Kolejowych na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce napotkał na szereg problemów. Zarządca zdecydował się ponowić postępowanie. Właśnie poznaliśmy oferentów, którzy złożyli oferty równie licznie jak w poprzednim przetargu.
Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu jest wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja obejmuje m.in. wyburzenie peronów i budowę nowego, dwukrawędziowego oraz rewitalizację obejmującą tory, rozjazdy, wiaty i oświetlenie. Dokładnie opisujemy przetarg w tym miejscu.

Pierwsze postępowanie, które PLK rozpisały w grudniu 2016 roku, napotkało na szereg problemów. PLK odrzuciły łącznie aż osiem z dziesięciu ofert. W związku z tym pozostały tylko dwie ważne, jednak obie przekraczały kosztorys inwestorski. W związku z tym 21 czerwca PLK unieważniły przetarg. Nowe postępowanie w tej sprawie ogłoszono już 29 czerwca. Więcej o nieudanym pierwszym postępowaniu piszemy tutaj.

Kosztorys pozostał bez zmian. Zamawiający przygotował na zamówienie 16,92 mln zł brutto. Jednak tym razem żadna oferta złożona przez dziesięciu oferentów nie mieści się w założonym budżecie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Siltor i Zakład Automatyki i Telekomunikacji Kolster, które zaproponowało kwotę 17,92 ml zł brutto. Niewiele droższa jest oferta konsorcjum firm Stanisław Łukasiewicz Eco-Baza Przedsiębiorstwo wielobranżowe i FIMA Polska za 18,23 mln zł. Następnie w kolejności swoje oferty złożyli Infrakol (18,39 mln zł), Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR (20,56 mln zł), konsorcjum ETF (20,82 mln zł), konsorcjum firm KZN Rail i Przedsiębiorstwo projektowo-wykonawcze i usług techniczno-handlowych (21,08 mln zł), konsorcjum firm Torkol i Bohn Technik (21,25 mln zł), konsorcjum firm Swietelsky Rail, Kolejowe Zakłady Automatyki i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex (21,29 mln zł), Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (21,97 mln zł), Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol (24 mln zł).

Zamawiający oceni teraz oferty pod względem ceny, która stanowi 90% w ocenie przetargowej oraz okresu gwarancji, który wyceniono na 10%. Wszyscy zaoferowali 72 miesiące gwarancji, więc o zwycięstwie, jeżeli PLK podwyższą budżet na zamówienie, zadecyduje cena.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5