Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po rozbiórce Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce pora na remont stacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Po rozbiórce Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce pora na remont stacji
Fot. FAREN, SM42.plNieistniejący już dworzec w Dąbrowie Górniczej Strzemieszyce
Po wyburzeniu budynku dworca, przyszedł teraz czas na remont stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. PKP PLK planują rozebrać dotychczasową infrastrukturę peronową i wybudować jeden – dwukrawędziowy – peron. Dodatkowo rewitalizacja obejmie tory, rozjazdy, wiaty i oświetlenie. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w 2018 roku. Przetarg na wykonanie tych zadań rozpoczęli już kolejarze.

Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu jest wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”.

Wykonawca, który zostanie wyłoniony w drodze przetargu, będzie miał za zadanie wykonać dokumentację projektową, w zakres której wchodzi projekt budowlany, uzyskanie pozwoleń na budowę i projekt wykonawczy.

Kolejnym etapem wykonawcy będzie realizacja przebudowy nawierzchni kolejowej. Zobowiązany on będzie do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową wraz z uzupełnieniem tłucznia. Prace obejmą dwa tory. Tor nr 2 od 68,395 km do 69,714 km oraz tor nr 4 od 68,605 km do 69,490 km. Łącznie będzie to 2,119 km toru, którego prędkość wzrośnie do 100 km/h. Dodatkowo przebudowanych ma zostać 7 rozjazdów z wykonaniem pod nimi odwodnienia podłużnego i poprzecznego. Likwidacji ulegnie z kolei 918 metrów toru nr 1, na torach 3a, 3b oraz torze 6a likwidacji ulegną kozły oporowe i wstawki. Razem długość torów i wstawek torowych do likwidacji wynosi ok: 1,707 km. W planach przewidziano również rewitalizację wiaduktu, który znajduje się na 69,626 km linii. Prace mają być wykonywane sześć dni w tygodniu od godz. 6 do 22.

Dodatkowo zakres prac obejmuje przebudowę układu peronowego polegającą na rozbiórce istniejących peronów, jednokrawędziowego nr 1 i dwukrawędziowego nr 2 oraz budowie peronu dwukrawędziowego (peron nr 2) dostosowanego do parametrów obowiązujących przepisów i standardów. Jego wysokość wyniesie 0,76 m, a długość 150 m. Nawierzchnia peronu na pozostałej części utwardzona zostanie płytami betonowymi o wymiarach min. 35 x 35 cm, w kolorze szarym, na zagęszczonej podsypce piaskowo-cementowej. Przebudowane zostanie także oświetlenie zewnętrzne na peronach stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce i budowie dojścia do peronu nr 2.

Jak wskazuje zamawiający, na linii nr 62 odbywa się mieszany ruch pociągów. Na odcinku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce kursują średniodobowo w każdą ze stron po 3 pociągi pasażerskie i 8 pociągów towarowych.

PKP PLK przewiduje, że ukończenie inwestycji nastąpi 30 września 2018 roku. Jednak prace związane z peronem i torami mają zakończyć się już rok wcześniej. Oferty na realizację tego zadania można składać do 23 stycznia 2017 roku do godz. 10. Zamawiający oceni je pod względem ceny, która stanowi 90% w ocenie przetargowej oraz okresu gwarancji, który wyceniono na 10%.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5