NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dragon już w barwach STK Wrocław

| mg, Rynek Kolejowy, 1 lutego 2011 01.02.2011 323

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2011-02-01 14:28:07 Autor: skromny
---.ssp.dialog.net.pl
Przemalowanie dopiszą do ceny klientom?
2011-02-01 14:30:30 Autor: dżep
---.187.152.82
Fajnie wygląda ale dlaczego blacha z boku taka falista?
2011-02-01 14:30:30 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Ładny - bardzo! Na jakiej trasie/trasach ma jeździć?
2011-02-01 14:39:14 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Czy po programie testowym należy się spodziewać zamówień dla PKP Cargo , albo produkcji wersji pasażerskiej Dragona , przystosowanej do 160km/h , na potrzeby Przewozów Regionalnych, bądź PKP IC?
2011-02-01 15:00:22 Autor: Czomo
---.centertel.pl

Czomo
@Maciek z Lublina - Są jakieś projekty odnośnie polskiej lokomotywy pasażerskiej, jednak nie będzie ona przypominała Dragona i z pewnością nie będzie ona nazywała się Dragon ;) Nie pamiętam gdzie czytałem że ZNLE Gliwice być może wydłubią do końca roku jedną taką lokomotywe pasażerską...
2011-02-01 15:00:30 Autor: Fan
---.77.11.50
Cargo ma swoje ET22 i inne potrzeby :)

wersja pasażerska podobno powstaje :)
2011-02-01 15:50:54 Autor: Marcin Purc
---.icpnet.pl
@RW: Na razie Malczyce - Gniezno.
2011-02-01 16:16:10 Autor: BB
---.169.212.84
Przede wszystkim jak ma być pasażerska to chyba nie na 6 osiach bo to troche brak logiki. Poza tym ZNLE chwali się, że jest w stanie przygotować wersję wielosystemową. Moje pytanie jest takie: ile jest PR a ile faktów w tych wszystkich obietnicach?
Idąc dalej to ciekaw jestem opini mechaników, którzy nimi już jechali. Jest ktoś taki na tym forum?
2011-02-01 16:38:31 Autor: IC Fan
---.dynamic.chello.pl
Czomo @
Może zmodernizowaną EP09 ;D
2011-02-01 16:54:53 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Oczywiście wersja pasażerska będzie mieć 4 osie. Co do innych wersji Dragona to gdy będzie odpowiednie zainteresowanie/zamówienie to ze względu na modułową budowę przygotowanie wersji dwusystemowej czy np. o większej mocy (6MW) nie powinno być dużym problemem.
Nikt nie będzie modernizować EPoki.
2011-02-01 20:07:30 Autor: totalna porażka
---.117.broadband9.iol.cz
Czy ta lokomotywa jest nowa czy podobnie jak podkłady, rozjazdy, zestawy- STRAOUĹťYTECZNA??
Patrząc na budę to FALUJ z RUFFELS!!
QWidzieliscie nowe SKODY?? Wyglad potwiedza mze są nowe!
2011-02-01 20:35:28 Autor: EU44-001
---.adsl.inetia.pl
Lokomotywa jest nowa. Jest dostawiona w szeregu do EU44

EU44-001 ET22-2000
EU44-002 ( Biała Dama ) E6ACT-001
2011-02-01 21:18:19 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
EU44 to nie jest przypadkiem ES64U4?
2011-02-01 22:11:01 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@EU44-001

Lokomotywy elektryczne oznaczane są w PKP trzema umieszczonymi obok siebie symbolami. Pierwszy to litera E - trakcja elektryczna. Drugi to odpowiednio przeznaczenie lokomotywy:

P - pasażerska,
T - towarowa,
U - uniwersalna,
M - manewrowa.
2 cyfry za symbolem literowym oznaczają układ osi, sposób napędu, wielkość napięcia i rodzaj prądu oraz kolejność wprowadzenia do eksploatacji:

01-19 - lokomotywy czteroosiowe BoBo na prąd stały 3kV
20-39 - lokomotywy sześcioosiowe CoCo na prąd stały 3kV
40-49 - lokomotywy z innym układem osi i/lub na inne napięcie

Lokomotywa E6ACT chyba nie jest dostawiona do szeregu EU44. Jest to lokomotywa towarowa w układzie osi CoCo zasilana 3kV i jeśli miała by mieć oznaczenie to chyba ET24 czy jakoś tam.

No ale w zasadzie sie dobrze na tym nie znam i moze to byc też EU44.


2011-02-02 01:50:02 Autor: winIO
---.zone9.bethere.co.uk

winIO
@dżep

\"dlaczego blacha z boku taka falista?\"

Jak widać w tym egzemplarzu wyposażyli loka w pralkę.

Podobno w opcji jest też lodówka.
2011-02-02 08:03:59 Autor: qotsa
---.183.stk.vectranet.pl
NIEBIESCY , NIEBIESCY , NIEBIESCY !!! FLOTĘ DRAGONÓW W CARGO WIDZĘ OGROMNĄ :-) Myślę że na początek 100 sztuk \" smoków \" w niebieskich barwach byłoby głębokim oddechem na zadyszkę taborową Cargo a ZNLE w Gliwicach stabilizację produkcyjną . Wilk syty i owca cała :-)
2011-02-02 08:09:40 Autor: inzynier
---.9.246.48
No to ladnie. Teraz czekamy na pierwsze zamowienia.
2011-02-02 08:53:20 Autor: qotsa
---.183.stk.vectranet.pl
miało być \" a dla ZNLE ...\" :-(
2011-02-02 11:26:19 Autor: xxx
---.tktelekom.pl
@inzynier
no to jeszcze dłuuuugo poczekasz :-)
2011-02-02 12:21:06 Autor: inzynier
---.9.246.48
@xxx
Mam nadzieje ze max. rok. Chetnie zobaczylbym to cudo w barwach Lotosu smigajace na E65 pod moim domem.
2011-02-03 13:31:48 Autor: BB
---.169.212.84
@sphinx1: oczywiscie wszystko mozna... tyle ze to trwa... Siemes, Bombardier maja problemy z homolgacja a co dopiero ZNLE. Juz widze jak EBA czy BMViT homologuja ta lokomotywe...
2011-02-03 17:38:14 Autor: alf
---.adsl.inetia.pl
W tych barwach wygląda super. Może CARGO się skusi?
2011-02-03 18:31:38 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@BB
Jeśli będzie zamówienie z jakiejś firmy to już samo to utrudni kładzenie kłód pod nogi ZNLE. Dragon został zaprojektowany z założeniem spełniania zagranicznych norm kolejowych, w tym odporności zderzeniowej. Testy merytorycznie powinien przejść, politycznie sprawę ułatwi nacisk przewoźnika, który go sobie ew. zamówi (bo nikt nie mówi o homologacji bez zamówienia).
2011-02-06 12:03:33 Autor: Wrocławianin
---.dynamic.chello.pl
czy ktoś zna dokładne godziny przejazdu przez Wrocław. Mieszkam na popowicach i codziennie czaję się na smoku, ale coś go ustrzelić nie mogę.
2011-02-07 00:19:43 Autor: dp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Smok we Wrocławiu pojawia się zwykle późno: 21-22 lub później, zależy jak z Gniezna odjadą.
Potem odjeżdża z powrotem do Gniezna.
2011-02-07 09:13:57 Autor: dress
---.1.128.53
Dzisiaj rano Dragon był widziany na Gądowie.
2011-03-10 15:00:51 Autor: Domio
---.dynamic.gprs.plus.pl
A w jakie dni jeździ ? Codziennie w stronę Poznania i jakie godziny wyjazdu z Wrocławia ???
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5