Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dragon 2 z TSI i przełomową technologią SiC. Powstanie ich od razu dziesięć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dragon 2 z TSI i przełomową technologią SiC. Powstanie ich od razu dziesięć
fot. Newag
Newag zapowiedział budowę jeszcze w tym roku dziesięciu nowych Dragonów 2. Jeszcze nie ma na nie klientów, ale producent jest pewien, że lokomotywy zgodne ze specyfikacjami TSI i wyposażone w elementy wykonane w nowoczesnej technologii SiC (węglik krzemu) znajdą operatorów.

Prezentacja nowej lokomotywy Dragon 2 Newagu odbyła się dziś (12 lipca) na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Podczas uroczystości z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, PKP Cargo podpisało z producentem list intencyjny na zakup trzech elektrowozów tego typu.

Lokomotywa na początku owiana była tajemnicą. Teraz już wiadomo, że jej wyróżnikiem jest pełne dostosowanie do Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI). Jak podkreślono, to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z TSI 2014 i wyposażona w ETCS poziom 2. Została zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych.

Co ważne, w lokomotywie zastosowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC) polskiej firmy Medcom. O tym, że nowa technologia może wkrótce znaleźć zastosowanie na kolei pisaliśmy niedawno. Zdaniem producenta, przekształtniki SiC zapewniają bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Atutem Dragona 2 ma być też duża siła pociągowa i wydłużone cykle międzyutrzymaniowe. Newag planuje wyprodukować jeszcze w tym roku dziesięć takich lokomotyw i otrzymać dla nich dopuszczenie do ruchu. Producent jest pewny, że przy dużych potrzebach taborowych operatorów, znajdą się chętni na zakup lub wynajem nowoczesnych elektrowozów. Kolejnym krokiem ma być Dragon 2 ze spalinowym silnikiem dojazdowym (Dual Power).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij