NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Dragon 2 z TSI i przełomową technologią SiC. Powstanie ich od razu dziesięć

| Jakub Madrjas 12.07.2018 168

Dragon 2 z TSI i przełomową technologią SiC. Powstanie ich od razu dziesięć
fot. Newag
Newag zapowiedział budowę jeszcze w tym roku dziesięciu nowych Dragonów 2. Jeszcze nie ma na nie klientów, ale producent jest pewien, że lokomotywy zgodne ze specyfikacjami TSI i wyposażone w elementy wykonane w nowoczesnej technologii SiC (węglik krzemu) znajdą operatorów.
Prezentacja nowej lokomotywy Dragon 2 Newagu odbyła się dziś (12 lipca) na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Podczas uroczystości z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, PKP Cargo podpisało z producentem list intencyjny na zakup trzech elektrowozów tego typu.

Lokomotywa na początku owiana była tajemnicą. Teraz już wiadomo, że jej wyróżnikiem jest pełne dostosowanie do Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI). Jak podkreślono, to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z TSI 2014 i wyposażona w ETCS poziom 2. Została zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych.

Co ważne, w lokomotywie zastosowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC) polskiej firmy Medcom. O tym, że nowa technologia może wkrótce znaleźć zastosowanie na kolei pisaliśmy niedawno. Zdaniem producenta, przekształtniki SiC zapewniają bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Atutem Dragona 2 ma być też duża siła pociągowa i wydłużone cykle międzyutrzymaniowe. Newag planuje wyprodukować jeszcze w tym roku dziesięć takich lokomotyw i otrzymać dla nich dopuszczenie do ruchu. Producent jest pewny, że przy dużych potrzebach taborowych operatorów, znajdą się chętni na zakup lub wynajem nowoczesnych elektrowozów. Kolejnym krokiem ma być Dragon 2 ze spalinowym silnikiem dojazdowym (Dual Power).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Żmigród (29)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Żmigród (29)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5