NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Do kurortów na Dolnym Śląsku latem znowu autobusem i z ograniczoną ofertą

| Michał Szymajda 25.06.2022 3,4k

Do kurortów na Dolnym Śląsku latem znowu autobusem i z ograniczoną ofertą
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Polskie Linie Kolejowe przyzwyczaiły nas już do letnich zamknięć linii kolejowych do atrakcyjnych turystycznie miejscowości na Dolnym Śląsku. W tym roku podróżni zmierzą się z problemami w dojeździe z Kłodzka do Międzylesia i z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Wyjątkowo przez całe lato dojedziemy za to do Kudowy.
O remontach na linii 275 poinformowały Koleje Dolnośląskie. – Odcinek z Kłodzka w kierunku Bystrzycy Kłodzkiej, Międzylesia, Lichkova od Usti nad Orlici będzie wyłączony z użytkowania od 1 lipca do końca sierpnia – napisał przewoźnik. Aby dojechać do wspomnianych miejscowości na południe od Kłodzka konieczne będzie skorzystanie z autobusu komunikacji zastępczejna stacji Kłodzko Miasto. Ale autobusów będzie mniej niż pociągów zazwyczaj kursujących między Kłodzkiem i Międzylesiem i Lichkovem. Zamiast 10 będzie ich 8, a do Lichkova dojadą tylko 3 pociągi. Koleje Dolnośląskie obwiniają za to PKP Polskie Linie Kolejowe.

KD: PLK nie płaci za komunikację zastępczą. PLK: płacimy

– Z uwagi na fakt, że PKP PLK wyłączyły w tym okresie wspomniany odcinek i tym samym nie pokrywają kosztów realizacji komunikacji zastępczej, przejazdy z Kłodzka do Lichkova będą realizowane w ograniczonym zakresie – czytamy w komunikacie. 

Poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz PKP PLK, które kilkukrotnie upierały się, że za zastępcze autobusy jednak zapłacą. – Obecnie nie ma planów ściągania z rejestru linii kolejowej nr 276 – napisał przedstawiciel PLK.

Zarówno w przypadku lk 276, jak i lk 311 – zgodnie z podpisanymi porozumieniami z przewoźnikami – przewidywane są kompensaty za komunikację zastępczą – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK. KD uważa, że to nieprawda.

– PKP PLK (jak podano w załączniku 5.3 do Regulaminu sieci na rozkład jazdy 2021-2022) nie udostępniło linii kolejowej 276 na odcinku Kłodzko – Międzylesie dla przewozów kolejowych w okresie od 1 lipca do końca sierpnia. Toteż wnioski o przydzielenie zdolności przepustowej nie zostały przez PKP PLK przyjęte. W związku z tym komunikacja autobusowa na odcinku Kłodzko – Międzylesie nie jest refundowana przez zarządcę infrastruktury kolejowej. Refundacja kosztów prowadzenia komunikacji zastępczej możliwa jest tylko w przypadku pojawienia się pociągów w rozkładach jazdy a PKP PLK odmówiło przyjęcia wniosków na prowadzenie ruchu pasażerskiego na tym odcinku w chwili prowadzenia na nim prac – napisał Andrzej Padniewski z biura prasowego Kolei Dolnośląskich.

Jakie prace prowadzone będą na linii? – Na odcinku między Kłodzkiem a Międzylesiem planowana jest punktowa wymiana szyn i podkładów. Roboty obejmą łącznie ponad 2 km odcinek Bystrzyca – Domaszków. Nowy tor będzie także na stacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście. Wyremontowany zostanie także most w okolicy Bystrzycy i wiadukt w rejonie Międzylesia – napisał rzecznik PLK.

Prace na linii do Szklarskiej Poręby

Od 1 sierpnia na jeden miesiąc zamknięty będzie także odcinek z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. W drugim wakacyjnym miesiącu od Jeleniej Góry prowadzona będzie komunikacja zastępcza. Autobusy będą podstawione na dworzec w Jeleniej Górze i rozwiozą pasażerów do stacji znajdujących się na odcinku aż do Szklarskiej Poręby Górnej. W celu usprawnienia komunikacji zastępczej część autobusów będzie jechać bezpośrednio do końcowej stacji na linii kolejowej 311 oraz analogicznie w drugą stronę: ze Szklarskiej Poręby Górnej prosto do stacji kolejowej Jelenia Góra."

– Na odcinku Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna planowany jest remont ściany oporowej wiaduktu kolejowego w Szklarskiej Porębie oraz punktowa wymiana szyn na ok. 6 km odcinku i modyfikacja toru na bezstykowy na ok. 1 km odcinku szlaku Jelenia Góra Sobieszów – Piechowice. Na kolejnym ok. 2 km odcinku będą nowe podkłady wraz z podsypką. Prace planowane są od 1 sierpnia – napisał Śledziński.

Prace na tych odcinkach są już bardzo potrzebne z uwagi na wprowadzone ograniczenia prędkości, które wpływają na obniżenie przepustowości linii. 

Dlaczego prace odbywają się w sezonie letnim? Lato sprzyja remontom

Dlaczego PLK realizuje prace w terminach letnich, kiedy podgórskie miejscowości przeżywają prawdziwe oblężenie? – Realizacja prac w innym terminie jest niemożliwa ze względu na warunki pogodowe w okresie późnojesiennym oraz zimowym – napisał rzecznik. Na pocieszenie pozostanie nam podróż bez komunikacji zastępczej do Kudowy, Polanicy i Dusznik z Kłodzka. Brak zastępczej komunikacji w okresie letnim na tej linii to ewenement.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5