NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Na trasę Kłodzko – Międzylesie miały wrócić pociągi. Nie wróciły

| Michał Szymajda 18.09.2020 68

Na trasę Kłodzko – Międzylesie miały wrócić pociągi. Nie wróciły
Zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
W piątek 18 września na odcinek linii kolejowej 276, pomiędzy Międzylesiem a Kłodzkiem miały wrócić pociągi. Koleje Dolnośląskie, na kilka godzin przed planowanym uruchomieniem składów dowiedziały się, że nie będzie to możliwe.
– PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował przed chwilą, że prace torowe na linii 276, których zakończenie planowane było na dzisiaj na godzinę 14, nie zostaną zakończone zgodnie z harmonogramem – czytamy w komunikacie KD. Oznacza to, że pociągi wciąż muszą być, ad hoc, zastępowane autobusami.

– W związku z tym do jutra do godziny 16 przedłużone zostanie kursowanie autobusowej komunikacji zastępczej na odcinku Międzylesie – Kłodzko. Opóźnienia komunikacji autobusowej względem pociągu mogą sięgać 40 minut – napisało KD.

Problemy będą mieć nie tylko pasażerowie pociągów lokalnych, ale też międzynarodowego połączenia realizowanego przez Leo Express z Wrocławia do Pragi.
Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem problemu związanego z bezpośrednim połączeniem międzynarodowym Wrocław – Praga. Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikiem Leo Express i staramy się wypracować najbardziej optymalne rozwiązanie dla naszych podróżnych – czytamy.

Dzisiaj na odcinku Praga – Lichkov kursować będzie pociąg Leo Expressu, od Lichkova do Kłodzka kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza, a z Kłodzka do Wrocławia pasażerów zabierze pociąg KD.

Co takiego stało się podczas wymiany toru, że pociągów nie uda się umieścić w rozkładzie dziś?

– Na linii Kłodzko – Międzylesie miedzy Kłodzkiem a Bystrzycą Kłodzką na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prowadzone są prace torowe. W zakresie była m.in. wymiana podkładów i szyn. Działanie wymagało wywozu starego materiału oraz dowozu i montażu nowych elementów. Prace miały napięty harmonogram i miały się zakończyć dziś do godz. 16.00. Usterka sprzętu spowodowała, że wykonawca zmuszony jest wydłużyć czas prac o dobę do soboty godz. 16.00. Prace realizuje firma DOLKOM. Zapewnia, że wywiąże się ze zobowiązania. Przepraszamy podróżnych za niespodziewane zmiany w podróży – napisał rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5