Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do końca sierpnia zakończy się rozbiórka linii 371 do Nowej Soli

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Do końca sierpnia zakończy się rozbiórka linii 371 do Nowej Soli
fot. zgnews, lic. CC BY-SA 3.0Most w Stanach w ciągu linii kolejowej 371
Trwają intensywne działania rozbiórkowe na lubuskim odcinku linii nr 371. Do końca miesiąca zakończą się roboty obejmujące fragment od granicy z województwem wielkopolskim do Nowej Soli. PKP SA rozpoczęło już przekazywanie gruntów starostwu powiatowemu, które w tym samym korytarzu transportowym planuje utworzyć ciąg rowerowo-pieszy.

Rozbiórką torowiska kończy się sprawa fragmentu nieczynnej od lat linii kolejowej nr 371 prowadzącej z Wolsztyna do Żagania (w ostatnim okresie nie było utrzymanej przejezdności na całym jej przebiegu) Przypomnijmy, że decyzję o jej fizycznej likwidacji podjęto pomimo wcześniejszych zapewnień rządu, że odstąpi on od takiej praktyki i nie dopuści do rozbiórki kolejnych tras. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczyło, że od tej zasady poczyniono wyjątek w związku ze staraniami samorządów lokalnych o wybudowanie w miejsce toru ścieżki rowerowej, która miałaby służyć celom transportowym w sposób zgodny z aktualnymi potrzebami lokalnych społeczności.

Pomiędzy Nową Solą a Lubięcinem nie ma już naniesień po linii

– W związku z oczekiwaniami samorządu zostało zawarte trójstronne porozumienie pomiędzy PKP SA, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz władzami powiatu nowosolskiego w sprawie przekazania nieruchomości związanych z linią kolejową Wolsztyn – Żagań w granicach powiatu w celu budowy ciągu pieszo-rowerowego – opisuje Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych. Aktualnie trwają prace rozbiórkowe. – PKP SA prowadzą demontaż nieużytkowanej infrastruktury (naniesień po linii kolejowej) na terenie województwa lubuskiego od granicy z woj. wielkopolskim, tj. od km 17,100 linii, do Nowej Soli (km 51,461) – dodaje.

Odcinek objęty robotami rozbiórkowymi rozpoczyna się pomiędzy dawnym przystankiem Krzyż Rudno a stacją Kolsko. – Prace zostały już zakończone na odcinku Nowa Sól – Lubięcin, natomiast roboty na pozostałych odcinkach są trakcie realizacji. Rozbiórka powinna zostać ukończona do 31 sierpnia tego roku – relacjonuje nasz rozmówca.

PKP nie wyklucza odbudowy toru w przyszłości

– W miarę postępu robót rozbiórkowych, zgodnie z podpisanymi porozumieniami, PKP SA udostępniają nieruchomości starostwu nowosolskiemu w celu umożliwienia rozpoczęcia prac nad budową ścieżki rowerowej – usłyszeliśmy od przedstawiciela Polskich Kolei Państwowych. Stwierdza on, że zagwarantowany został brak możliwości zbycia terenu pokolejowego przez władze powiatowe podmiotowi innemu niż kolej. – Gdyby w przyszłości pojawiło się zainteresowanie ze strony przewoźników, linia kolejowa w obrębie tego samego korytarza mogłaby zostać odtworzona – zapewnia. Taki scenariusz należy jednak uznać za mało realny.

Przedstawiciel PKP SA nie odpowiedział jednoznacznie na nasze pytanie, kiedy po rozbieranym odcinku linii nr 371 przejechał ostatni pociąg. – Linia kolejowa 371 na odcinku Żagań – Wolsztyn jest wyłączona z ruchu pasażerskiego od 1993 r. – wskazał jedynie nasz rozmówca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Zintegrowany transport

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Kasper Fiszer 29 lipca 2023

Linia 371: Pociągi historyczne Wolsztyn – Świętno coraz bliżej

Infrastruktura

Rozbiórka linii 371 także na odcinku Nowa Sól – Żagań

Infrastruktura

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

Prawo i polityka

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

jar, Rynek Kolejowy 14 sierpnia 2018

Zobacz również:

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Zintegrowany transport

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Kasper Fiszer 29 lipca 2023

Linia 371: Pociągi historyczne Wolsztyn – Świętno coraz bliżej

Infrastruktura

Rozbiórka linii 371 także na odcinku Nowa Sól – Żagań

Infrastruktura

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

Prawo i polityka

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

jar, Rynek Kolejowy 14 sierpnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5