NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Do końca sierpnia zakończy się rozbiórka linii 371 do Nowej Soli

| Kasper Fiszer 24.08.2018 103

Do końca sierpnia zakończy się rozbiórka linii 371 do Nowej Soli
Most w Stanach w ciągu linii kolejowej 371fot. zgnews, lic. CC BY-SA 3.0
Trwają intensywne działania rozbiórkowe na lubuskim odcinku linii nr 371. Do końca miesiąca zakończą się roboty obejmujące fragment od granicy z województwem wielkopolskim do Nowej Soli. PKP SA rozpoczęło już przekazywanie gruntów starostwu powiatowemu, które w tym samym korytarzu transportowym planuje utworzyć ciąg rowerowo-pieszy.
Rozbiórką torowiska kończy się sprawa fragmentu nieczynnej od lat linii kolejowej nr 371 prowadzącej z Wolsztyna do Żagania (w ostatnim okresie nie było utrzymanej przejezdności na całym jej przebiegu) Przypomnijmy, że decyzję o jej fizycznej likwidacji podjęto pomimo wcześniejszych zapewnień rządu, że odstąpi on od takiej praktyki i nie dopuści do rozbiórki kolejnych tras. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczyło, że od tej zasady poczyniono wyjątek w związku ze staraniami samorządów lokalnych o wybudowanie w miejsce toru ścieżki rowerowej, która miałaby służyć celom transportowym w sposób zgodny z aktualnymi potrzebami lokalnych społeczności.

Pomiędzy Nową Solą a Lubięcinem nie ma już naniesień po linii

– W związku z oczekiwaniami samorządu zostało zawarte trójstronne porozumienie pomiędzy PKP SA, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz władzami powiatu nowosolskiego w sprawie przekazania nieruchomości związanych z linią kolejową Wolsztyn – Żagań w granicach powiatu w celu budowy ciągu pieszo-rowerowego – opisuje Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych. Aktualnie trwają prace rozbiórkowe. – PKP SA prowadzą demontaż nieużytkowanej infrastruktury (naniesień po linii kolejowej) na terenie województwa lubuskiego od granicy z woj. wielkopolskim, tj. od km 17,100 linii, do Nowej Soli (km 51,461) – dodaje.

Odcinek objęty robotami rozbiórkowymi rozpoczyna się pomiędzy dawnym przystankiem Krzyż Rudno a stacją Kolsko. – Prace zostały już zakończone na odcinku Nowa Sól – Lubięcin, natomiast roboty na pozostałych odcinkach są trakcie realizacji. Rozbiórka powinna zostać ukończona do 31 sierpnia tego roku – relacjonuje nasz rozmówca.

PKP nie wyklucza odbudowy toru w przyszłości

– W miarę postępu robót rozbiórkowych, zgodnie z podpisanymi porozumieniami, PKP SA udostępniają nieruchomości starostwu nowosolskiemu w celu umożliwienia rozpoczęcia prac nad budową ścieżki rowerowej – usłyszeliśmy od przedstawiciela Polskich Kolei Państwowych. Stwierdza on, że zagwarantowany został brak możliwości zbycia terenu pokolejowego przez władze powiatowe podmiotowi innemu niż kolej. – Gdyby w przyszłości pojawiło się zainteresowanie ze strony przewoźników, linia kolejowa w obrębie tego samego korytarza mogłaby zostać odtworzona – zapewnia. Taki scenariusz należy jednak uznać za mało realny.

Przedstawiciel PKP SA nie odpowiedział jednoznacznie na nasze pytanie, kiedy po rozbieranym odcinku linii nr 371 przejechał ostatni pociąg. – Linia kolejowa 371 na odcinku Żagań – Wolsztyn jest wyłączona z ruchu pasażerskiego od 1993 r. – wskazał jedynie nasz rozmówca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5