szukaj
Śledź nas:

Ministerstwo wyjaśnia decyzję o likwidacji linii 371

| Jakub Madrjas 16.04.2018 70

Ministerstwo wyjaśnia decyzję o likwidacji linii 371
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Trwa procedura likwidacji linii kolejowej nr 371 na odcinku Kolsko – Nowa Sól. To sprzeczne z deklaracjami Ministerstwa Infrastruktury, które zapowiadało że linie kolejowe nie będą likwidowane. Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" MI, budowy ścieżki rowerowej w miejscu nieużywanej linii chcą samorządy i społeczność lokalna.
Trwają działania mające na celu likwidację odcinka Kolsko – Nowa Sól linii Wolsztyn – Żagań. W jej miejsce ma powstać droga rowerowa. Więcej na ten temat piszemy tutaj

Ministerstwo wielokrotnie podkreślało jednak, że nie pozwoli na likwidację żadnej linii kolejowej. Mówił o tym również minister Andrzej Adamczyk. W przypadku likwidowanej linii nr 209 Kowalewo-Brodnica tłumaczono, że decyzja o jej likwidacji zapadła wiele lat temu. W tym wypadku jest jednak inaczej - decyzja o likwidacji jest nowa. Dlaczego ministerstwo ją podjęło?

Oczekiwania samorządów i mieszkańców

- Przedstawiciele samorządów (gminnego, powiatowego i wojewódzkiego), przez których teren przebiega linia kolejowa 371 wyrazili zainteresowanie jej przejęciem w celu przeprowadzenia w tym miejscu inwestycji realizujących cele komunikacyjne w sposób oczekiwany przez społeczność lokalną - tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś przypominając, że linia kolejowa 371 na odcinku Żagań – Wolsztyn jest wyłączona z ruchu pasażerskiego od 1993 roku. 

Jak zauważył dwumiesięcznik "Z Biegiem Szyn", sześć lat temu linia 371 została wymieniona przez Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych wśród 17 odcinków sieci polskiej kolejowej najpilniej wymagających rewitalizacji w celu likwidacji tzw. wąskich gardeł. Przywrócenie linii ustanowiłoby korytarz poprawiający dostęp pociągów towarowych z środkowozachodniej Polski do przejść granicznych z Niemcami w Bielawie Dolnej i Zasiekach oraz z Czechami w Zawidowie oraz stworzyłoby ponadto dodatkowy ciąg wywozowy z rejonu wydobycia kruszyw na zachodzie Dolnego Śląska. Czy decyzja o likwidacji była zatem konsultowana z przewoźnikami? - Przez wiele ostatnich lat przewoźnicy kolejowi nie wykazywali zainteresowania użytkowaniem linii. Przez ten czas linia ta uległa znacznej degradacji - odpowiada przedstawiciel ministerstwa.

Nie będzie można sprzedać gruntów

Szymon Huptyś podkreśla, że w obecnym stanie technicznym nie jest możliwe prowadzenie na tym odcinku linii 371 ruchu kolejowego. - Korytarz linii 371 zostanie zachowany oraz zostanie zagwarantowana niemożność zbycia przez samorząd tego terenu, chyba że miałby on powrócić pod zarząd polskich kolei - zapewnia przedstawiciel MI. - Nie wykluczamy, że w przyszłości, gdyby pojawiło się zainteresowanie ze strony przewoźników, linia kolejowa w obrębie tego samego korytarza mogłaby zostać odtworzona - podsumowuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS