Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozbiórka linii 371 także na odcinku Nowa Sól – Żagań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rozbiórka linii 371 także na odcinku Nowa Sól – Żagań
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0Przystanek Stara Kopernia na linii 371
Trwa fizyczna likwidacja linii 371 na odcinku zarządzanym dotychczas przez PKP PLK. Równolegle rozbiórkę swojego fragmentu prowadzi PKP SA. Do historii przechodzi więc cały ciąg od granicy województwa lubuskiego do Żagania. Ruch pasażerski był tam prowadzony do 1993 r.

Przed tygodniem informowaliśmy o prowadzeniu przez Polskie Koleje Państwowe SA prac rozbiórkowych na linii nr 371. Dziś ma zakończyć się fizyczna likwidacja toru pomiędzy granicą województw wielkopolskiego i lubuskiego a Nową Solą. Tam kończy się część linii, która dotychczas pozostawała w zarządzie PKP SA (spółka rozpoczęła już przekazywanie terenów pokolejowych miejscowemu starostwu powiatowemu).

PLK rozbierają swoje 40 kilometrów trasy

Prowadzone prace nie ograniczają się jednak do likwidacji tego fragmentu dawnego ciągu Wolsztyn – Nowa Sól – Żagań. – PKP Polskie Linie Kolejowe zarządzają odcinkiem między Nową Solą a Żaganiem. Nieczynny od 20 lat tor jest rozbierany – powiedział nam Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK. Ten zarządca argumentuje decyzję o ostatecznym demontażu toru tak samo jak PKP SA.

– W związku z brakiem zainteresowania przewoźników prowadzeniem przewozów po linii kolejowej Żagań – Wolsztyn oraz ze złym stanem infrastruktury w 2003 r. podjęto na wniosek samorządów decyzję o jej likwidacji – mówi przedstawiciel PKP PLK. – Zgodnie z przepisami poinformowano [o tym] ówczesne Ministerstwo Infrastruktury, które nie zgłosiło uwag – przypomina. Podobnie jak PKP SA, Polskie Linie Kolejowe nie wykluczają odbudowy trasy w przyszłości, jeśli pojawiłaby się taka potrzeba.

Także tu powstanie droga dla rowerów

– Zgodnie z podpisanym trójstronnym porozumieniem pomiędzy PKP SA, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz władzami powiatu nowosolskiego korytarz linii 371 zostanie zachowany oraz niemożliwe będzie zbycie przez samorząd tego terenu – tłumaczy nasz rozmówca. – Możliwy będzie jedynie [jego] powrót pod zarząd polskich kolei – wskazuje. Na razie na pasie ziemi, na którym wciąż leżą resztki toru, powstać ma droga pieszo-rowerowa.

Zbigniew Wolny informuje, że ruch pasażerski na linii nr 371 ustał w 1993 r., zaś pociągi towarowe kursowały jedynie przez cztery lata po likwidacji pociągów osobowych. Rozkład jazdy 1992 – 1993 przewidywał na odcinku Nowa Sól – Żagań dwie pary kursów w relacjach dalekobieżnych – do Poznania Głównego i Jeleniej Góry – a także jeden kurs relacji Żagań – Zielona Góra (tylko w jedną stronę). Czas przejazdu opisywanym 40-kilometrowym fragmentem linii oscylował wokół 70 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Zintegrowany transport

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Kasper Fiszer 29 lipca 2023

Linia 371: Pociągi historyczne Wolsztyn – Świętno coraz bliżej

Infrastruktura

Do końca sierpnia zakończy się rozbiórka linii 371 do Nowej Soli

Infrastruktura

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

Prawo i polityka

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

jar, Rynek Kolejowy 14 sierpnia 2018

Zobacz również:

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Zintegrowany transport

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Kasper Fiszer 29 lipca 2023

Linia 371: Pociągi historyczne Wolsztyn – Świętno coraz bliżej

Infrastruktura

Do końca sierpnia zakończy się rozbiórka linii 371 do Nowej Soli

Infrastruktura

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

Prawo i polityka

Stanowisko MI w sprawie linii 371 pozostaje bez zmian

jar, Rynek Kolejowy 14 sierpnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5