Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Do kiedy pojeżdżą VT627 i VT628 Kolei Mazowieckich?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Do kiedy pojeżdżą VT627 i VT628 Kolei Mazowieckich?
fot. Kasper Fiszer
Koleje Mazowieckie zapowiadają, że chcą użytkować szynobusy z serii VT627 co najmniej do 2027 roku. Krócej może pojeździć ostatni sprawny pojazd z serii VT628, który wkrótce będzie potrzebował kolejnej naprawy okresowej, jak na razie niepewnej. Powoli dobiega więc końca okres użytkowania niemieckich wagonów spalinowych, które “uratowały” niektóre z lokalnych linii na Mazowszu.

Spalinowe wagony silnikowe z serii VT627 zostały sprowadzone do Polski z Niemiec między 2005 a 2006 rokiem, kiedy siedem takich pojazdów zakupił samorząd województwa mazowieckiego. Pociągi zostały wydzierżawione Kolejom Mazowieckim, które używają ich do dnia dzisiejszego, choć sprawne pozostały tylko cztery sztuki. Aby jednostki nadal mogły pełnić służbę, należy wykonać ich naprawę okresową na poziomie P4. Dwa postępowania w tej sprawie zostały unieważnione, zarówno ze względów formalnych jak i cenowych (oferty znacznie przekraczały budżet zamawiającego).

Będzie kolejny przetarg na naprawę P4

W związku z powyższym zapytaliśmy przewoźnika, czy nadal będzie próbował wyłonić wykonawcę napraw dla wagonów silników serii VT627.

– Koleje Mazowieckie planują wyłonić wykonawcę napraw szynobusów serii VT627 w najbliższym czasie. Obecnie dwa z czterech szynobusów z tej serii pełnią rolę rezerwową dla pojazdów SA135 oraz SA222. Obsługują one linie Tłuszcz – Nowy Dwór Mazowiecki – Nasielsk – Sierpc – Kutno oraz Tłuszcz – Warszawa Wschodnia – Siedlce – Czeremcha – przekazała nam Daria Uchman, główna specjalistka z Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich.

Cztery sprawne jednostki pojeżdżą co najmniej do 2027 roku

Uchman zapewniła również, że spółka dopełni starań, aby naprawa pojazdów VT627 pełniących funkcję rezerwy taborowej, nie wpłynęła na realizację zakładanej siatki połączeń. Jednostki które pozostały na chodzie to pociągi o numerach 101, 102, 104 oraz 105 i to właśnie one muszą przejść kolejną naprawę okresową. Trzy pozostałe wagony z tej serii zostały wycofane z eksploatacji. Dwa z nich służą jako dawcy części, natomiast ostatni został zezłomowany z powodu niemożności naprawy po wypadku kolejowym.

Jak przekazała nam Donata Nowakowska, dyrektorka Biura Rzecznika Prasowego, mazowiecki przewoźnik planuje użytkować szynobusy z serii VT627 do 2027 lub 2028 roku.

Dłużsi bracia

Poza pojazdami z serii VT627, Koleje Mazowieckie zakupiły także łącznie pięć spalinowych zespołów trakcyjnych VT628, będących rozwinięciem konstrukcji VT627. Obecnie służbę pełni ostatni z tych pociągów, o numerze 009/019. Dwa kolejne składy wyłączono z eksploatacji, dwa zostały kupione przez SPS Mieczkowski, a ostatni, szósty pojazd pełni rolę dawcy części. Jest to prawdopodobnie wagon o numerze 004, który z założenia został zakupiony z myślą o serwisowaniu pozostałych “braci”.

– Jednostka o numerze 009/019 ma być wykorzystywana co najmniej do 2023 roku. Późniejsze losy pojazdu będą zależeć od decyzji w sprawie ewentualnej kolejnej naprawy poziomu P4 – przekazała nam Donata Nowakowska.

Ratunek dla lokalnych, mazowieckich linii

Zakup pojazdów z serii VT627 oraz VT628 pozwolił Kolejom Mazowieckim na przejęcie i reaktywację mniej uczęszczanych tras spalinowych na Mazowszu, takich jak Kutno – Płock czy też Nasielsk – Sierpc. W międzyczasie województwo mazowieckie zakupiło nowsze składy spalinowe, które docelowo zastąpią wszystkie pojazdy VT627 oraz VT628. Powoli zbliża się więc kres użytkowania tych jednostek przez Koleje Mazowieckie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

VT627 Kolei Mazowieckich idą do remontu

Tabor i technika

VT627 Kolei Mazowieckich idą do remontu

ms, Rynek-Kolejowy.pl 05 sierpnia 2015

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

VT627 Kolei Mazowieckich idą do remontu

Tabor i technika

VT627 Kolei Mazowieckich idą do remontu

ms, Rynek-Kolejowy.pl 05 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5