NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Do 2023 roku przybędzie pociągów na zapomnianych dolnośląskich liniach [film]

| Michał Szymajda 13.12.2016 364

W maju 2016 r. zarząd województwa dolnośląskiego wyraził wolę przejęcia prawie 370 kilometrów linii kolejowych na swoim obszarze. Marszałek tego województwa uważa, że linie kolejowe może modernizować taniej i efektywniej niż robią to PKP PLK.
Chodzi o 13 linii kolejowych, na których obecnie nie jest prowadzony ruch. Do reaktywacji pociągów pasażerskich wstępnie zakwalifikowano aż 10 z nich, m.in takie odcinki jak Mysłakowice – Karpacz, Jelenia Góra – Lwówek Śląski, Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie czy Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia.

Pociągi wrócą na wiele zapomnianych linii

– Po wykonanych pracach rewitalizacyjnych i modernizacjach chcemy uruchomić na tych odcinkach ruch pasażerski. Wiele z nich ma spory potencjał, tak jak na przykład linia kolejowa do Lubina – jednego z największych miast w Polsce bez pociągów pasażerskich – mówi Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Inwestycje reaktywacyjne będą trwały do 2023, do tego czasu przygotujemy ofertę przewozową – dodaje. Marszałek województwa dolnośląskiego będzie dążył do modernizacji linii m.in. z pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego. Prawdopodobnych ich zarządcą nie będą już PKP Polskie Linie Kolejowe, lecz Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu. DSDiK zarządza już odcinkami Wrocław Zakrzów – Trzebnica i Szklarska Poręba Górna – Harrachov, gdzie odbywa się dość intensywny ruch pasażerski.

Z własnym zarządcą taniej i szybciej niż z PLK?

Na pierwszej przejętej przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego linii kolejowej Wrocław Zakrzów – Trzebnica właśnie zakończono remont infrastruktury, który został wykonany w rekordowym czasie dwóch miesięcy.

– Za 7 mln zł wyremontowane zostało 5 kilometrów torów należących do województwa. Remont obejmował wymianę podkładów i położenie nowych szyn. Pozwoli to zwiększyć prędkość z 50 do 80 km/h. Na dwóch stacjach – Trzebnica i Brochocin Trzebnicki pojawiły się także nowe perony oświetlane lampami LED oraz wyświetlacze SIP – powiedział Jerzy Michalak, członek zarządu województwa. Od 11 grudnia na linii pojawi się rekordowa liczba 16 par pociągów, które pokonają odcinek między Wrocławiem a Trzebnicą w rekordowo krótkim czasie 42 minut.

Dolnośląskie będzie też starać się przejąć linię Jelenia Góra – Lwówek Śląski, gdzie od 11 grudnia, ze względu na bardzo zły stan infrastruktury, nie pojadą już pociągi. Więcej na jej temat piszemy tutaj.

Nowe pociągi w KD

Ważną inwestycją z punktu widzenia pasażerów, będzie na pewno zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls w liczbie 11 sztuk. Najkorzystniejszą w nim ofertę złożył Newag, co KD potwierdziły z końcem listopada.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (500)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (500)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5