NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dlaczego Łódź została pozbawiona pociągów nocnych?

| Kasper Fiszer 24.12.2021 12,4k

Dlaczego Łódź została pozbawiona pociągów nocnych?
Pociąg PKP Intercity w Łodzifot. Kasper Fiszer
12 grudnia łodzianie utracili możliwość korzystania z jedynych dwóch pociągów nocnych, które obsługiwały to miasto w ramach poprzedniego rocznego rozkładu jazdy. PKP Intercity tłumaczy to m.in. oszczędnością czasu dla pasażerów jadących znad morza w góry i proponuje swoim klientom z aglomeracji łódzkiej nawet kilkugodzinne oczekiwanie na dalszy kurs w Koluszkach. Żaden z kursów nie powróci na swoją poprzednią trasę.
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o problemach komunikacyjnych, jakie wynikają ze zmiany trasy nocnego pociągu „Karkonosze” dla podróżnych z Łodzi. Pociąg ten omija teraz miasto, jadąc z Warszawy na południe z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej. Co więcej, rozkład jazdy nie przewiduje skomunikowania tego połączenia do Wrocławia, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby z kursem z Łodzi, choć składy niemal jednocześnie pojawiają się na stacji w Katowicach.

„Karkonosze” jeszcze zmienią trasę. Ale tylko na Opolszczyźnie

Dlaczego przewoźnik zdecydował się na ominięcie Łodzi? – Skład „Karkonosze” ma nową trasę, co wynika z nocnych przerw w ruchu związanych z przebudową stacji Łódź Kaliska – tłumaczy Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity (dodajmy, że pociąg ten nie przejeżdżał przez samą stację, ale korzystał z łącznicy w jej sąsiedztwie). Jak jednak zaznacza nasza rozmówczyni, aktualna trasa przez Katowice ma charakter docelowy, a nie jedynie czasowy na okres robót infrastrukturalny w węźle łódzkim.

Zmiany nastąpią jedynie w rejonie Opola. Tam toczą się prace infrastrukturane, które wymuszają skierowanie składu przez Opole Wschodnie oraz (bez postoju) Jelcz-Laskowice. – Po ich zakończeniu pociąg na odcinku Opole – Wrocław będzie kursował przez Brzeg – usłyszeliśmy w PKP Intercity.

„Pogórze” nie może tracić czasu na wjazd do trzeciego miasta kraju

Przez Łódź nie kursuje już także nocny TLK „Karpaty” łączący Gdynię z m.in. Krakowem i Krynicą. – Kieszeniowy wjazd do Łodzi wydłużyłby czas jego przejazdu o ok. 40 minut – tłumaczy decyzję o rezygnacji z tego rozwiązania przedstawicielka przewoźnika. To z kolei miałoby uniemożliwić realizację przejścia obiegowego wagonów w Krynicy (podjęcia tym samym taborem kolejnego przewidzianego w grafiku kursu).

– Jako przewoźnik dalekobieżny musimy zapewnić jak najbardziej atrakcyjny czas przejazdu na całej trasie – ocenia Marta Ziemska. Podkreśla, że istnieje możliwość dojazdu do Koluszek pociągiem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i przesiadki do i z TLK „Karpaty” w obu kierunkach jazdy. Nie jest to jednak ścisłe: przykładowo przyjeżdżając pociągiem z Gdyni o godz. 0:50, musielibyśmy spędzić w Koluszkach 4 godz. 8 min w oczekiwaniu na kurs ŁKA. Chcąc zaś dosiąść się do tego samego składu w celu jazdy na południe, trzeba by oczekiwać na stacji już od 23:25.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5