Partnerzy serwisu:
Pasażer

MI: „Karkonosze” jadą naokoło, by pasażerowie mogli się wyspać

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MI: „Karkonosze” jadą naokoło, by pasażerowie mogli się wyspać
fot. M. SzymajdaZdjęcie poglądowe
Nocny pociąg z Jeleniej Góry do Warszawy kursuje zmienioną trasą przez Tomaszów Mazowiecki i Opoczno. Znacznie wydłuża to czas przejazdu na odcinku z Łodzi do stolicy. Resort odpowiedzialny za organizację połączeń dalekobieżnych tłumaczy to komfortem pasażerów i zapewnieniem transportu dla kolejnych miejscowości.

Zgodnie z zapowiedziami z sierpnia zmieniona została trasa nocnego pociągu IC „Karkonosze” ze Szklarskiej Poręby i Jeleniej Góry do Warszawy. Bez zmian dojeżdża on do Pabianic, a następnie kieruje się na stację Łódź Kaliska. Postój na łódzkich Chojnach został zlikwidowany, więc bez zatrzymania podróżni docierają do Łodzi Widzewa. Zamiast przez Koluszki, Skierniewice i Żyrardów, skład jedzie następnie przez Tomaszów Mazowiecki i Opoczno Płd., by po Centralnej Magistrali Kolejowej dotrzeć na stołeczny Dworzec Zachodni. Potem już standardowo przystaje przy peronach Warszawy Centralnej, by zakończyć bieg na stacji Warszawa Wschodnia.

Dłuższa podróż może być atrakcyjniejsza?

W rezultacie przejazd na odcinku Pabianice – Warszawa wydłużył się o 1 godz. 39 min. Trasa, jaką pokonują pasażerowie, jest też o ok. 80 km dłuższa. Przewoźnik, PKP Intercity, poinformował nas, że takie rozwiązanie zostało wprowadzone na wniosek Ministerstwa Infrastruktury. Teraz potwierdza to także resort odpowiedzialny za organizację i finansowanie kolejowych połączeń dalekobieżnych.

– Zmiana umożliwiła bezpośredni dojazd do stolicy m. in. z Opoczna – mówi Rafał Jaśkowski, dyrektor Biura Komunikacji MI. Stwierdza także, że zalety nowej organizacji powinni odczuć pasażerowie podróżujący pomiędzy Dolnym Śląskiem a Warszawą. W jego ocenie „Karkonosze” lepiej wypełniają teraz funkcję pociągu nocnego.

– Co do zasady łączny czas przejazdu takiego pociągu powinien być wydłużony, aby nie przyjeżdżał do stacji docelowej w bardzo wczesnych godzinach porannych lub wyjazd ze stacji początkowej nie następował w bardzo późnych godzinach wieczornych – argumentuje nasz rozmówca. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że „Karkonosze” w przeciwnym kierunku nie zostały skierowane przez Opoczno i Tomaszów. Czas przejazdu w relacji Warszawa – Jelenia Góra pozostaje więc krótszy niż z powrotem.

Za dodatkowe minuty trzeba sporo dopłacić

Wydłużenie trasy przejazdu przełożyło się na wzrost cen biletów. Przykładowo podróż dla studenta z Łodzi Widzewa do Warszawy Centralnej kosztuje w przypadku „Karkonoszy” 28,42 zł, a przy wykorzystaniu innych pociągów PKP Intercity – 19,60 zł (ceny według taryfy podstawowej PKP Intercity). MI podkreśla jednak, że ostateczny koszt zależy nie tylko od posiadanych ulg ustawowych, ale i od zastosowanych promocji. Te są oferowane głównie w przypadku przedsprzedaży.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Pasażer

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Kasper Fiszer 01 września 2025

Mniej pociągów PKP Intercity w Miechowie

Pasażer

Mniej pociągów PKP Intercity w Miechowie

Kasper Fiszer 29 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Pasażer

Pociągi ŁKA do Płocka ruszą w czerwcu 2026

Kasper Fiszer 01 września 2025

Mniej pociągów PKP Intercity w Miechowie

Pasażer

Mniej pociągów PKP Intercity w Miechowie

Kasper Fiszer 29 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij