Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jest kolejna próba montażu ETCS w lokomotywach Husarz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jest kolejna próba montażu ETCS w lokomotywach Husarz
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Po raz kolejny PKP Intercity poszukuje dostawcy urządzeń ETCS poziomu I i II, które można zamontować na najszybszych lokomotywach elektrycznych Husarz. Z nimi elektrowozy mogłyby przyspieszyć do 200 km/h w jednoosobowej obsadzie kabinowej.

„Dostarczenie, zabudowa, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszą wraz z systemem GSM-R na 10 lokomotywach ES 64 U4” jest przedmiotem właśnie ogłoszonego przez PKP Intercity przetargu. Firma, która przedstawi najlepszą propozycję będzie też odpowiedzialna za ich późniejsze utrzymanie przez 36 miesięcy.

Ponowne wejście do eksploatacji Husarzy już z pokładowymi urządzeniami ETCS na 10 wielosystemowych elektrowozach ma nastąpić w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące od dnia zawarcia umowy. Nie jest to czas krótki, jednak należy pamiętać, że PKP Intercity nie posiada więcej własnych lokomotyw wielosystemowych i nie będzie w stanie wyłączyć ich z ruchu w większej liczbie niż pojedynczo, po kolei. Inaczej spowodowałoby to paraliż w prowadzeniu pociągów międzynarodowych, lub konieczność leasingowania multisystemowych lokomotyw na okres montażu w Husarzach ETCS.

Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia 36-miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi na ETCS, w tym oprogramowanie, jak również dokumentację. W ramach gwarancji jakości oraz rękojmi wykonawca będzie usuwał awarie, usterki i wady systemowe. Chętni do montażu ETCS poziomu I i II mogą składać oferty do ostatniego dnia kwietnia 2021.

Do tej pory podjęto aż trzy próby montażu ETCS najnowszej generacji w Husarzach. Wszystkie zakończyły się fiaskiem. Obecny przetarg jest czwartym w tym zakresie.

Montaż ETCS poziomu I i II ma pozwolić na zmniejszenie obsad kabinowych w lokomotywach Siemensa i, być może, na przyspieszenie ich do 200 km/h w rozkładowych kursach z wagonami na Centralnej Magistrali Kolejowej i linii Warszawa – Trójmiasto. Obecnie tylko jeden z elektrowozów posiada urządzenia ETCS starszego typu. Dwa elektrowozy oczekują napraw po wypadkach.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5