NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

DB Schenker: Zamykanie linii złe i dla przewoźników, i dla PKP PLK

| jm, Rynek Kolejowy 14.03.2013 284

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-03-14 10:59:10 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Proponuję rozwiązać PLK.Po co spółka bez linii kolejowych?
2013-03-14 11:03:54 Autor: sm31
---.ngm.net.pl
To może niech DB Schenker wyjaśni dlaczego zlikwidował swoją linię z Kuźnicy przez Brzozowicę do Siemianowic?
2013-03-14 11:18:15 Autor: toms
---.204.60.195.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
a ja się pytam gdzie jest CBŚ dlaczego dochodzi do likiwdacji linii na których dzisiaj odbywa się ruch kolejowy? To jest działanie na szkode mieszkanców, pracowników-dlaczego CBS nie wszczyna procedór.?????
2013-03-14 11:39:14 Autor: TRT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdy było PKP ujednolicone było lepiej. Tabor podzielony wg przeznaczenia a teraz większość przychodów idzie na utrzymanie rad nadzorczych, prezesów do spraw zamykania linii kolejowych. Oszczędza się na utrzymaniu taboru ogranicza doświadczonych pracowników technicznych do utrzymania infrastruktury czy taboru. Niedaleko mnie jest linia kolejowa słupsk- miastko. Od kilku lat nie można tam przywrócić normalnych połączeń bo PLK się ociąga z wymianą systemu łączności. Pociągi jeżdzą na pół gwizdka, ludzie się wkurzają. W pociągach ciasno bo dali jakiś mały szynobus. Wcześniej jeździła Su 45 i 3 wagony i wszyscy byli zadowoleni. Wiem że to dużo pali, ale bynajmniej ludzie mieli czym dojechać do pracy i mieli miejsca siedzące. Oglądałem film o kolejach niemieckich i tam mają pociągi push pull zlożone z lokomotywy spalinowej wagonów piętrowych i wagonu sterowniczego. Lokomotywy spalinowe mieliśmy Su45 wagonów piętrowych od ch...ry to zamiast to połączyć i zmodernizować to wszystko na złom.
2013-03-14 12:19:52 Autor: Patyczak
---.lnse2.woo.bigpond.net.au
A gdzie w tym wszystkim jest Railway Business Forum??? Nie słyszałem żadnej opinii RBF na temat zamykania linii. Czyżby rzeczywiście zamykanie linii kolejowych było na rękę RBF???
2013-03-14 12:22:07 Autor: szczur
---.net.stream.pl
No oczywiście. Grupa \"menadżerów\" nie zaprzątała sobie głowy jakimiś tam konsultacjami. Mieli zlikwidować 2 tysiące km, to wzięli mapkę i wybrali, albo może zlecili sekretarce, żeby nie marnować swojego niezwykle cennego, menadżerskiego czasu.

Myślę że DB Schenker źle robi, rozmawiając z polskimi instytucjami. Nawet zwracanie się do Donalda Tuska nie ma żadnego sensu. Powinni zwrócić się od razu do Angeli Merkel żeby poprosiła Donalda na przyjacielską rozmowę i powiedziała: \"Słuchaj chłoptaś, nie wygłupiaj się, bo jeszcze ci coś utniemy (dotacje unijne oczywiście).
Nie żartuję.
...

Donald z teflonu czy tam plastiku, to nie jest absolutnie żaden przywódca Polski, wykonuje tylko polecenia z zewnątrz. Jak dostanie weto z Niemiec, to kopnie w d... nawet Karnowskiego.
Dowód?
Popatrzcie chociażby na słynny \"unijny pakt fiskalny\". Nawet niemiecki odpodwiednik sejmu (czy senatu, nie pamiętam) ma wątpliwości, czy warto go przyjąć. Tymczasem nasz premier mydło podpisał go nie czytając, i polecił sejmowi i preziowi Bulowi żeby go klepnął też nie czytając. Jedynie PiS wybrzydzał, mówiąc że zapisy paktu są niekorzystne dla naszej gospodarki.
2013-03-14 14:08:57 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Schenker niech się nie wymądrza bo to drugi pod względem wielkości likwidator linii kolejowych:

- Magistrala Błędowska Bańgów-Brzozowica- KWA. Niezbędna do przewozu ładunków do Dąbrowy Górniczej, bypass dla EC Łagisza. Zlikwidowana
- Magistrala Północna piaskowa JCC-Barbara - istnieje ale w tragicznym stanie technicznym. Jej odnoga od Borek do Katowic Dąbrówki Małej nieprzejezdna, zamknięta.
-Magistrala Jęzor-Siersza, okrojona o drut i jeden tor, zwinięty tor do Trzebini Sierszy, mógłby być bypassem dla zajechanej E30.
- Zajechany tor Jęzor JCA- Jęzor PKP, brak druta.

Po zachodniej stronie:

zajechane linie do Kopalń.
2013-03-14 16:24:14 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
DB Schenker Rail Polska to nie Infrasilesia odpowiedzialna za utrzymanie linii kolejowych. To tak, jakbyście za likwidację 2 tyś km linii kolejowych PKP PLK mieli pretensje do PKP CARGO...

Zresztą Infrasilesia likwiduje swoje linie, bo ani jeden pociąg po nich nie jeździ. Po co to utrzymywać? Jakie bajpasy dla E30?

Jest zasadnicza różnica pomiędzy liniami kolejowymi PRYWATNEJ Infrasilesii, a PAŃSTWOWEGO PKP PLK - Państwo Polskie rokrocznie dotuje PKP PLK, do utrzymywania posiadanej przez nich sieci!!!!!!!!!!!!!!! Tak ciężko tą ZASADNICZĄ różnicę dostrzec?

Czasem wasze komentarze są naprawdę żenujące... nie znacie się, a mądrzycie się...
2013-03-14 18:03:07 Autor: Dziadzio
---.dynamic.chello.pl
Gubernator Kalifornii@
Dobrze ciebie mamy bo ty zawsze mądrze się wymądrzasz....
2013-03-14 18:30:52 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Arnoldzik weź się chopie puknij w łeb

Magistrala Błędowska obsługiwała podsyły na KWA (ZNTK), Brutta na EC Łagisza i była skrótem na Dąbrowę Górniczą.
Magistrala Północna, obecnie marginalizowana - trasa przewozowa piasku podsadzkowego ze Szczakowej na mosty podsadzkowe a także innych brutt, w tym z kamieniem kopalnianym na Szarlej a także do TGD. Jest/była rozpatrywana jako trasa alternatywna dla połączenia Katowic z Portem Lotniczym Pyrzowice, przez zlikwidowaną Magistralę Błędowską i zamkniętą odnogę Magistrali Północnej do Katowic Dąbrówki Małej PKP
Magistrala Jęzor-Trzebionka, bypass dla brutt jadących do EC Trzebinia Siersza, została skrócona od Szczakowej Południe do podg Trzebionka
2013-03-14 18:48:26 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet2.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
Gdzie scorpio widziałeś tam ostatnimi czasy składy z piaskiem??? A poza tym jakie mosty podsadzkowe. Jest tam tylko JEDEN most podsadzkowy, a konsorcjum PKP CARGO i KP Kotlarnia, które jako jedyne obsługuje ten most raz dziennie nie jedzie linią Infrasilesii, bo prostu jest drożej i nie ma takiej potrzeby - piasek jedzie z Kotlarni, a nie ze Szczakowej.
CZYLI NIKT TAMTĘDY NIE JEŚDZI!!!

Jaka alternatywna trasa na lotnisko Pyrzowice? Kto ją rozpatrywał? Jacyś pasjonaci kolejowi, albo lepiej - kolejkowi PIKO?
Jaki skrót na KWA? To nie wiedziałeś, że DB jeśli tylko mogło, to omijało szerokim łukiem tą magistralę, bo na PLK jest po prostu znacznie taniej?

Przewozy piasku kończą się... Z roku na rok coraz bardziej. DB Schenker praktycznie nic już nie wozi, pozbywa się swych pól. Na Trzebionkę to od kilku lat nie ma żadnych przewozów kolejowych, więc dlaczego cię dziwi, że linię chce się zlikwidować?

Wasze snute teorie transportowe są tak samo wiarygodne jak eksplozje w smoleńskim tupolewie...
2013-03-14 21:02:07 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do czasu przejęcia obsługi Witczaka Schenker prowadził składy na most podsadzkowy piasku zamułkowego Witczak, szczątkowo jest używana do przewozu kamienia kopalnianego. Cargo używa szczątkowo ISLK 201 na odcinku Piekary Szarlej-Barbara-Zygmunt August-bocznica szlakowa Witczak. Mówienie, że nie korzystają z Magistrali Północnej jest błędne. Oczywiście korzystają z części Magistrali Północnej z racji tego, że PKP Cargo Service przewozi piasek z KP Kotlarnia. Magistrala Błędowska była wykorzystywana przede wszystkim jako bypass dla brutt EC Łagisza (wagony z cementem/popiołem tzw \"gruszki\" i brutta węglowe), obecnie okrojona do kilku niepowiązanych ze sobą szlaków. MB łączyła linię kolejową Dąbrowa Górnicza - ZG Wojkowice (PLK) z Magistralą Północną (przez posterunek odgałęźny Dąbrowa Górnicza Niepiekło oraz Bańgów) a ta z kolei z kolejną linią PLK - Chorzów Stary-Radzionków. Nie służyły jedynie przewozom piasku budowlanego czy zamułkowego. Przewozy piaskowe spadają ale zapotrzebowanie na piasek budowlany nadal jest wysokie o czym świadczy utrzymywanie ruchu na mostach Wysoki Brzeg czy Wojciech.

KWA to skrót dla stacji Kuźnica Warężyńska - rejon A, czyli stacja i warsztaty oraz KWB - rejon B czyli dawna stacja podkoparkowa na polu Pogoria IV
2013-03-14 22:26:10 Autor: Przemysław
---.dynamic.chello.pl
Oświadczenie zwiera sporo racji. Przykładem jest linia kolejowa przeznaczona do zamknięcia a łącząca Cieszyn i Bielsko-Białą. Szlak ten leży w gęsto zurbanizowanym, uprzemysłowionym terenie. Stanowi też jedno z dawnych połączeń między Krakowem a Wiedniem. Niestety linia nie miała szczęścia do porządnego remontu od czasów II wojny światowej. Wyjątkiem była przeprowadzona elektryfikacja. Z powodu złego stanu torów obowiązują ograniczenia prędkości do 20 i 30 km/ h. W konsekwencji czego pociąg relacji Cieszyn - Bielsko jechał ponad 90 min ! . Taka infrastruktura kolejowa nie może być konkurencją dla niewygodnych ale szybkich busów które pokonują trasę w 30 min.
Linią były zainteresowane Koleje Czeskie ale warunkiem było odnowienie zdezelowanych szyn. Oczywiście zamiast remontu nasza kolej wybrała likwidacje.
Kolej mogła by odciążyć nadal zatłoczone drogi lokalne , ale również te w Bielsku. Były nawet takie plany . Miasto z nich zrezygnowało bo ceny za dostęp do torów serwowane przez PKP PLK są absurdalnie wysokie.
Wstyd mi na myśl o tym gdy podróżuję po Czechach . Wystarczy pojechać z Czeskiego Cieszyna do Frydka-Mistka . Tam jakoś da się u nas nie .
2013-03-15 08:37:34 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
@scorpio,

Odnośnie skrótu to miałem na myśli skrót do KWA przez tory Infrasilesii, a nie skrót KWA. Wiem co to znaczy :) Pisałem, że DB wozi na KWA naokoło przez tory PLK, bo jest znacznie taniej.

Co do zapotrzebowania na piasek budowlany. Wiesz dlaczego wożą go na Wysoki Brzeg? Bo to jest ich własny punkt dystrybucyjny. DB tylko tam wozi piasek, bo wszystkie inne przetargi DB przegrało z CTL i PKPC. To już jest agonia DB w dziedzinie wydobywania, transportu i handlu piaskiem... Uwierz mi, że w najbliższym czasie piasku w DB już nie będzie.

Co do korzystania z torów tych różnych \"magistral\" (swoją drogą to wielka nazwa dla małych linii - hehehe), to na północnej nic nie jeździ na prawie całej jej długości. Co ma interesować Infrasilesię, że ktoś rzadko korzysta z jej końcówki... To znaczy, że ma utrzymywać całą linię? Chyba nie bardzo...
Infrasilesia nie będzie chciała robić za jakiś bajpas, gdyby coś się stało... Nikt nie płaci Infrasilesii za gotowość w razie awarii. Dla mnie decyzja Infrasilesii jest zupełnie zrozumiała i absolutnie nie czepiałbym się.

Skoro ktoś uważa, że te linie z gospodarczego, społecznego, czy chociażby politycznego punktu widzenia powinny istnieć, to niech je dotują, tak jak to jest na PKP PLK.
2013-03-15 09:30:18 Autor: jo
---.internetdsl.tpnet.pl
piochy sie wypowiadają jak już są zlikwidowane....prawie
2013-03-16 18:43:38 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie mówię tu Arnoldzie o bieżącym utrzymaniu ale utrzymaniu w przejezdności Magistrali Północnej na wypadek zatkania się sieci Infra Silesii. Dzięki obecnej POlityce Magistrala Północna skończy jak Magistrala Błędowska bo \"złomiorze dobiorą siy do bahny\".
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5