NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[

| Michał Szymajda 15.09.2022 3,2k

DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
DB pokazało wnętrze wagonów Talgo dla pociągów ICE Berlin – Amsterdam [zdjęcia, film[
Deutsche Bahn i Talgo zaprezentowali wnętrze pierwszego wagonu nowego pociągu ICE L. Premiera składów, zapowiedziana na 2023 roku, opóźni się.
Przetarg na dostawę zestawów push-pull, zdolnych poruszać się z prędkością 230 km/h, na początku 2019 roku wygrało hiszpańskie Talgo. Za kwotę 550 milionów euro zajmie się dostawą 23 17-wagonowych zestawów oraz dwusystemowych lokomotyw do nich.

Głównym zadaniem nowych pociągów będzie obsługa połączenia Berlin – Amsterdam. Zamówienie obejmuje dostawę wielosystemowych lokomotyw po to, by mogły wjechać także na holenderską sieć kolejową. Dzięki temu, a także dzięki wysokiej prędkości maksymalnej (230 km/h) podróż pociągiem ze stolicy Niemiec do stolicy Niderlandów ma się skrócić z 6 godzin i 20 minut do 5 godzin i 50 minut (w kolejnych latach możliwe będą dalsze skrócenia czasu przejazdu).

Wagony będą krótkie, co jest znakiem firmowym marki Talgo, Ich jednoosiowe wózki znajdą się pomiędzy wagonami. Umożliwi to usytuowanie podłogi na równi z peronami, gwarantuje też ciszę.

Nawet w drugiej klasie wagonów, które będą bardzo przestronne, znajdzie się wykładzina. Pasażerowie będą mogli liczyć na pełen komfort w bardzo wygodnych fotelach, w pociągu znajdą się wzmacniacze sygnału, nadajniki wifi oraz zupełnie nowa informacja pasażerska. Designerzy zatrudnieni przez DB ocieplili wnętrze pojazdów za pomocą drewnopodobnych ścian. Będzie bardzo dużo miejsca na bagaż.

Pierwotnie planowano wprowadzenie do ruchu pierwszych składów w 2023 roku, dopiero teraz zaprezentowano jednak pierwszy demonstracyjny wagon nowego ICE L. Talgo nie zbudowało jeszcze pełnego zestawu, a przed producentem jeszcze żmudny proces homologowania składów zarówno w Niemczech jak i w Holandii. Obecnie DB deklaruje uruchomienie pociągów na linii do Amsterdamu w ostatnim kwartale 2024, a na wyspę Sylt i do Oberstdorfu w górach – w 2026 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5