Trzeci przetarg na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce obejmuje również stację Dąbrowa Górnicza Wschodnia i szlak pomiędzy nimi. Na jego realizację jest dziesięcioro chętnych.
We wrześniu ubiegłego roku PKP PLK unieważniła
postępowanie na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Powodem był przekroczony o milion złotych budżet przez najkorzystniejszą ofertę,
złożoną przez konsorcjum Siltor i Zakład Automatyki i Telekomunikacji Kolster, które zaproponowało kwotę 17,92 ml zł brutto.
Było to drugie postępowanie w tej sprawie.
Za pierwszym razem z dziesięciu ofert złożonych w poprzednim postępowaniu ostatecznie odrzucono osiem, a pozostałe dwie przekroczyły budżet.
Trzecie postępowanie ogłoszono w lutym 2018 roku. Obejmuje ono większy zakres, bo również przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia i rewitalizację odcinka Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Oferty otwarto dzisiaj. Chętnych jest dziesięć firm, a części z nich udało się zmieścić w określonym na 52,5 mln złotych brutto kosztorysie. Były to Intop (51,3 mln zł), konsorcjum Torkol, Mar–bud i Nowak–Mosty (48,4 mln zł) oraz konsorcjum Eco–Baza, Most–Tor, Stor i Budek (50,6 mln zł). Wszyscy wykonawcy ofertują realizację zamówienia do 29 listopada 2019 roku i 72 miesiące gwarancji.
W zakresie prac na linii kolejowej nr 62 PKP PLK
ogłosiły też ponowny przetarg na odcinek pomiędzy Charsznicą a Wolbromiem, rozszerzony o odcinek w kierunku Olkusza. W Krajowym Programie Kolejowym projekt „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”
szacowany jest łącznie na ponad 200 mln zł i finansowany z budżetu państwa. Natomiast w samej Dąbrowie Górniczej PLK
zainwestują również wspólnie z miastem na stacjach kolejowych Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg,