Pierwszy przetarg PKP Polskich Linii Kolejowych na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce napotkał na szereg problemów. Zarządca zdecydował się ponowić postępowanie. Właśnie poznaliśmy oferentów, którzy złożyli oferty równie licznie jak w poprzednim przetargu.
Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu jest wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Inwestycja obejmuje m.in. wyburzenie peronów i budowę nowego, dwukrawędziowego oraz rewitalizację obejmującą tory, rozjazdy, wiaty i oświetlenie. Dokładnie opisujemy przetarg
w tym miejscu.
Pierwsze postępowanie, które PLK rozpisały w grudniu 2016 roku, napotkało na szereg problemów. PLK odrzuciły łącznie aż osiem z dziesięciu ofert. W związku z tym pozostały tylko dwie ważne, jednak obie przekraczały kosztorys inwestorski. W związku z tym 21 czerwca PLK unieważniły przetarg. Nowe postępowanie w tej sprawie ogłoszono już 29 czerwca. Więcej o nieudanym pierwszym postępowaniu
piszemy tutaj.
Kosztorys pozostał bez zmian. Zamawiający przygotował na zamówienie 16,92 mln zł brutto. Jednak tym razem żadna oferta złożona przez dziesięciu oferentów nie mieści się w założonym budżecie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Siltor i Zakład Automatyki i Telekomunikacji Kolster, które zaproponowało kwotę 17,92 ml zł brutto. Niewiele droższa jest oferta konsorcjum firm Stanisław Łukasiewicz Eco-Baza Przedsiębiorstwo wielobranżowe i FIMA Polska za 18,23 mln zł. Następnie w kolejności swoje oferty złożyli Infrakol (18,39 mln zł), Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR (20,56 mln zł), konsorcjum ETF (20,82 mln zł), konsorcjum firm KZN Rail i Przedsiębiorstwo projektowo-wykonawcze i usług techniczno-handlowych (21,08 mln zł), konsorcjum firm Torkol i Bohn Technik (21,25 mln zł), konsorcjum firm Swietelsky Rail, Kolejowe Zakłady Automatyki i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex (21,29 mln zł), Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (21,97 mln zł), Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol (24 mln zł).
Zamawiający oceni teraz oferty pod względem ceny, która stanowi 90% w ocenie przetargowej oraz okresu gwarancji, który wyceniono na 10%. Wszyscy zaoferowali 72 miesiące gwarancji, więc o zwycięstwie, jeżeli PLK podwyższą budżet na zamówienie, zadecyduje cena.