NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Sporo ofert w przetargu na prace na linii Tunel – Olkusz

| ms, jm - Rynek-Kolejowy.pl 26.03.2018 144

Sporo ofert w przetargu na prace na linii Tunel – Olkusz
Szlak Jarosławiec Olkuski - OlkuszFot. Damian Nowak, sm42.pl
PKP PLK nie udało się w ubiegłym roku rozstrzygnąć postępowania na prace na odcinku linii 62 pomiędzy Charsznicą a Wolbromiem. W styczniu 2018 ogłoszono nowy przetarg, rozszerzony o odcinek w kierunku Olkusza. Potencjalni wykonawcy wykazali bardzo duże zainteresowanie konkursem ofert.
Obecnie (22 marca) doszło do otwarcia ofert w przetargu. Jest ich aż 11. Najtańsza jest oferta spółki Skanska, która opiewa na 162,6 mln zł brutto, a termin realizacji od etapu 1. do 4. określono na 14 miesięcy. Drugą pod względem ceny ofertę złożyło konsorcjum Infra Silesia i Nowak Mosty, wyceniając ją na 173,2, mln zł, a okres wykonania pomiędzy etapami na 18 miesięcy. Pozostałe oferty złożyły następujące podmioty: Budimex (225,2 mln zł brutto, termin: 20 miesięcy), konsorcjum Track Tec i Intop Warszawa (204,9 mln zł brutto, termin: 20 miesięcy), konsorcjum Dolkom i PRB "TOR" (179,1 mln zł, termin: 21 miesięcy), PBS Transkol (201,8 mln zł brutto, termin: 21 miesięcy), Trakcja PRKiI (186 mln zł brutto, termin: 16 miesięcy), PNiUIK (173, 3 mln zł brutto, termin: 19 miesięcy), konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones SA (249,9 mln zł brutto, termin: 21 miesięcy), konsorcjum spółek Swietelsky (181,4 zł brutto, termin: 16 miesięcy), ZUE (203,8 mln zł brutto, termin: 17 miesięcy).

Pierwsza próba modernizacji linii 62 nie udała się

Jeszcze w listopadzie 2016 roku PKP PLK ogłosiła przetarg na modernizację odcinka na linii kolejowej nr 62 w formule „projektuj i buduj” od Charsznicy do Wolbromia. Prace miały dotyczyć m.in. nawierzchni torowej i przebudowy peronów. Realizacja umowy miała potrwać niespełna dwa lata, łącznie z projektowaniem. Samo postępowanie było ciekawe, bo PKP PLK ustaliła, że cena będzie stanowić tylko 60% wagi. Poza tym liczył się także okres gwarancji (waga 10%) oraz poziom zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę (waga: 30%). Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Przetarg od nowa, za to dwukrotnie większy

Wspomniane postępowanie bardzo się przedłużyło i ostatecznie zostało unieważnione z powodu braku ważnych ofert. Teraz PKP PLK ogłosiła nowe postępowanie w tej sprawie. Jego zakres jest dwukrotnie większy i opiewa na ok. 100 mln złotych, co odpowiada włączeniu do niego kolejnego etapu prac. Do wykonania będzie też odcinek Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski.

W efekcie realizacji inwestycji, na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski wymienione będą tory, sieć trakcyjna, przebudowane perony oraz przejazdy. Podróżni zyskają wygodniejszą obsługę na stacji Wolbrom. Będzie też nowe, bezkolizyjne przejście pod torami. Nowy obiekt zastąpi dotychczasową kładkę, ułatwi przechodzenie i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przebudowane będą przystanki Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Nowe perony będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach mobilnych.

Na odcinku Jaroszowiec Olkuski – Charsznica PLK wymienią min. 20 km torów oraz sieć trakcyjną a także przebudują 22 obiekty (mosty i przepusty). Nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągów dwukrotnie, miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wykonanie prac na 6 przejazdach kolejowo-drogowych, m.in. w miejscowościach Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice, Kaliś zwiększy dodatkowo poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PLK wymieni również tory i rozjazdy na stacji Wolbrom oraz zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. 

Prędkość na pierwszym odcinku już wzrosła

Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, trwają obecnie zaplanowane na lata 2016-2018 prace na odcinkach Bukowno – Sławków i Olkusz – Bukowno, na łączną kwotę ok. 40 milionów złotych brutto. Na tym pierwszym odcinku prędkość została już podniesiona do 110 km/h, a po pracach przy sieci trakcyjnej wzrośnie do 120 km/h. Sukcesywnie będzie ona podnoszona na kolejnych odcinkach, gdzie chwilami spada nawet do 40 km/h.

Jak poinformował niedawno wiceminister Andrzej Bittel, zakończenie wszystkich prac na linii kolejowej nr 62 planowane jest do 2023 r. Przebudowa samej stacji Olkusz trafiła na listę rezerwową KPK i jej realizacja możliwa będzie dopiero po wygospodarowaniu przez PLK pieniędzy na ten cel. Ministerstwo Infrastruktury obecnie nie bierze pod uwagę możliwości trasowania pociągów międzywojewódzkich z/do Krakowa przez Olkusz. Takie możliwości zapewniłaby za to Kolej Transjurajska, dla której ma powstać studium wykonalności. Poprawa infrastruktury na linii 62 bardzo przyda się przede wszystkim przewoźnikom towarowym, a także pasażerom połączeń regionalnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5