Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Cztery tory z Katowic do Gliwic – ruszyły konsultacje. Krótkie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

inf. pra

Data publikacji:
16-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Cztery tory z Katowic do Gliwic – ruszyły konsultacje. Krótkie
Fot. Patryk Farana
Trwają prace nad opracowaniem dokumentacji dla studium wykonalności dla budowy dodatkowej pary torów na trasie Gliwice – Katowice, która oddzieli ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego. Dziś (16 maja) zaczęły się konsultacje społeczne, które potrwają tylko dwa dni.

Na początku grudnia podpisano umowę na opracowanie studium wykonalności dla budowy dodatkowej pary torów na trasie Gliwice – Katowice. Dokument pozwoli określić zakres projektu, jego efekty oraz koszty realizacji.

Jednym z etapów prac są konsultacje społeczne, które rozpoczęły się 16 maja. Zainteresowani mieszkańcy oraz podmioty mogą wziąć udział w spotkaniach lub wypełnić ankietę online. Ankiety online można wypełnić do 30 maja, a terminy spotkań sprawdzić na stronie metropolii. Warto się spieszyć, bo spotkania będą organizowane tylko przez następne dwa dni.

Jak informuje GZM, podczas spotkań z mieszkańcami miast, przez które przebiega trasa, inwestor przedstawi propozycje wstępnych rozwiązań projektowych oraz zasięgnie opinii w sprawie tej inwestycji. 

O inwestycji


Budowa dodatkowej pary torów na trasie Katowice – Gliwice zwiększy przepustowość tego odcinka linii kolejowej, a tym samym umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów oraz pozwoli na ułożenie cyklicznego rozkładu jazdy pociągów. Separacja ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego przyczyni się również do większej regularności uruchamianych połączeń.

Inwestycja ma duże znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej. Trasa kolejowa Gliwice – Katowice to jeden z najczęściej wykorzystywanych korytarzy transportowych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Odcinek długości ok. 30 km stanowi kręgosłup komunikacyjny w GZM i jest jednym z ważniejszych elementów koncepcji Kolei Metropolitalnej. Po zakończeniu inwestycji po nowych torach pociągi będą mogły kursować co kilkanaście minut.

Nowe rozwiązanie będzie dużym ułatwieniem dla pasażerów. Obecnie pociągi Kolei Śląskich, realizujące przewozy wewnątrz województwa, dzielą tory na tej trasie razem z pociągami dalekobieżnymi, których kursowanie wymusza wydłużenie odstępów pomiędzy kolejnymi pociągami na trasie. Często też pociągi regionalne muszą ustępować pierwszeństwa przejazdu – nawet opóźnionym – pociągom kategorii premium lub międzynarodowym.

Ze względu na kluczowe znaczenie tej inwestycji w organizacji sieci połączeń w transporcie pasażerskim, Metropolia finansuje w połowie koszty przygotowania tej dokumentacji oraz realizuje to studium wykonalności wspólnie z PKP PLK – przypomina GZM.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Infrastruktura

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Jakub Rösler 20 sierpnia 2024

Metropolia GZM z budżetem na 2024 r. Najwięcej na transport

Zintegrowany transport

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Pasażer

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Redakcja/inf. pras. 14 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Infrastruktura

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Jakub Rösler 20 sierpnia 2024

Metropolia GZM z budżetem na 2024 r. Najwięcej na transport

Zintegrowany transport

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Pasażer

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Redakcja/inf. pras. 14 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij