NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Cztery holenderskie pociągi DM90 w Polsce. SKPL potwierdza zakup [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 30.11.2020 1034

Cztery holenderskie pociągi DM90 w Polsce. SKPL potwierdza zakup [aktualizacja]
Cztery holenderskie pociągi DM90 w Polsce. SKPL potwierdza zakup [aktualizacja]
Cztery holenderskie pociągi DM90 w Polsce. SKPL potwierdza zakup [aktualizacja]
Cztery holenderskie pociągi DM90 w Polsce. SKPL potwierdza zakup [aktualizacja]
Cztery holenderskie pociągi DM90 w Polsce. SKPL potwierdza zakup [aktualizacja]
Pociąg z czterema spalinowymi zespołami trakcyjnymi DM90 przyjechał  z Holandii do Polski. Jednostki trafią do prywatnego przewoźnika SKPL.
O pociągu z jednostkami DM90 o numerach 3429, 3431, 3435 i 3445 informuje szereg holenderskich źródeł. Dostępne są także filmy z przejazdu. Stacją docelową pociągu, prowadzonego przez przewoźnika Rail Force One ma być polski Zagórz.

Jak podał holenderski Rail Magazine, nowym właścicielem pociągów będzie polski prywatny przewoźnik SKPL. Niepotwierdzone źródła wskazują, że operator mógł kupić aż 32 pojazdy tego typu, co oznaczałoby ogromny rozwój jego taboru. Obecnie eksploatuje on kilkanaście lokomotyw oraz zespoły trakcyjne serii SN82 (3), SN83 (3), SN84 (6) oraz 810 (4). Przewoźnik złożył jedyną ofertę w przetargu na wynajem szt-ów dla PKP Intercity. Czekamy na oficjalne stanowisko SKPL w tej sprawie. 

Jednostki typu DM90 były budowane w latach 1996-1998. Koleje Holenderskie NS eksploatowały je do 2014 roku. Ich prędkość maksymalna to 140 km/h. Miały trafić do Rumuńskiego Ferotrans-TFI, ale sprzedaż łącznie 48 jednostek odwołano w ubiegłym roku.

Aktualizacja: SKPL potwierdza zakup

Informacje o zakupie potwierdził dziś na facebooku przewoźnik SKPL. Wciąż jednak nie jest pewne, ile jednostek trafi do przewoźnika. Kolejne holenderskie źródła piszą nawet o 46 jednostkach.

– Wczoraj do Polski przez przejście graniczne Horka – Węgliniec wjechał transport pierwszych czterech jednostek DM90 zakupionych przez nasz podmiot wiodący – SKPL Cargo Sp. z o.o. Pochodzące z Holandii dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne produkowane były pod koniec lat dziewięćdziesiątych, a ich eksploatacja została zakończona ostatecznie z początkiem rozkładu jazdy 2018, w związku ze stuprocentową elektryfikacją sieci kolejowej użytkowanej przez Nederlandse Spoorwegen. Przetransportowane do Polski pojazdy trafią do Zagórza, gdzie rozpocznie się proces dostosowania ich do obecnych wymagań. Przyszłe zatrudnienie DM90 zależy w dużej mierze od zainteresowania przewoźników i potrzeb rynkowych w sektorze transportu pasażerskiego nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy Środkowej. Na zakończenie warto dodać, że sprzedaż DM90 do Polski stanowi finał zapoczątkowanych w Amsterdamie i trwających od grudnia 2019 polsko-holenderskich negocjacji, w czasie których przedstawiciele NS odwiedzili także naszą kolej w Pleszewie – napisał przewoźnik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5