Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czeski RegioJet też może wjechać do Polski. Ma certyfikat bezpieczeństwa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czeski RegioJet też może wjechać do Polski. Ma certyfikat bezpieczeństwa
fot. RegioJetPociąg RegioJet na dworcu w Wiedniu
Czeski prywatny przewoźnik kolejowy – RegioJet – uzyskał kluczowy dokument, dzięki któremu może starać się o wjazd swoich pociągów do Polski. Certyfikat Bezpieczeństwa wydał dla spółki RegioJet Urząd Transportu Kolejowego.

Potwierdza to, że RegioJet spełnia krajowe przepisy bezpieczeństwa.

– Ta bardzo istotna wiadomość oznacza, że RegioJet może wykonywać przewozy po polskiej sieci kolejowej. Dzięki temu dokumentowi RegioJet będzie mógł w przyszłości ubiegać się o przydział tras w ramach wolnego dostępu – powiedział rzecznik spółki Aleš Ondrůj, który dodał, że wniosek do UTK został złożony dwa lata temu.

– Potwierdzamy, że RegioJet ma certyfikat bezpieczeństwa w części B. Przewoźnik otrzymał go w ostatnim dniu listopada. Jest ważny na sieci kolejowej PKP PLK do końca listopada 2022 roku – powiedział Tomasz Frankowski, naczelnik wydziału prasowego przy biurze prezesa UTK.

W przeciwieństwie do LeoExpressu, który chce jeździć pociągami z Krakowa do Pragi już w 2018 roku, RegioJet nie posiada na razie skonkretyzowanych planów wjazdu na polskie tory, choć nie ukrywa, że polskim rynkiem jest zainteresowany. Jak informuje UTK, nie przewoźnik nie złożył też wniosków o przydzielenie tras kolejowych w ramach tzw. wolnego dostępu. Na razie do Polski wjeżdżają autobusy z logiem przewoźnika. Pojedziemy nimi m.in. z Krakowa przez Katowice do Ostrawy i z Warszawy do Pragi przez Łódź i Wrocław.

Posiadając certyfikat w części B i chcąc wjechać do Polski, przewoźnik musi złożyć podanie o wolny dostęp do interesujących przewoźnika tras i czekać na rozpatrzenie wniosku przez Urząd Transportu Kolejowego. Musi też dostosować tabor do polskich systemów bezpieczeństwa. Dotyczy to taboru trakcyjnego (nie powinno być to szczególnie trudne w przypadku posiadanych przez przewoźnika lokomotyw Vectron), jak i wagonów.


Schemat połączeń RegioJet na terenie Czech. Kolor czerwony do linie autobusowe, niebieski – kolejowe

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5