NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Część ekspresów PKP Intercity wciąż bez wagonów restauracyjnych

| Michał Szymajda 16.01.2017 1,4k

Część ekspresów PKP Intercity wciąż bez wagonów restauracyjnych
Wagon 113a po naprawie P4Fot. Rynek Kolejowy
Brak wagonów gastronomicznych w najszybszych pociągach PKP Intercity mocno daje się we znaki pasażerom. Przewoźnik opublikował właśnie oświadczenie, w którym wyjaśnia przyczyny, dla których jego klienci muszą się obejść bez obiadu w podróży.
Dwa przetargi na modernizację 13 wagonów gastronomicznych wraz z naprawą okresową 5 poziomu odbyły się w zeszłym roku. W ramach postępowań przetargowych zawarto trzy umowy z Pesą Bydgoszcz. Pierwsza z nich dotyczyła modernizacji dwóch wagonów, druga – modernizacji jednego wagonu (podpisane 13 maja 2016 roku), trzecia natomiast obejmowała naprawę dziesięciu wagonów ( zawarta 9 czerwca 2016 roku).

– Zgodnie z przyjętymi harmonogramami dostaw, wszystkie zmodernizowane wagony powinny być przekazane do PKP Intercity do 31 grudnia 2016 r. Do dzisiaj, tj. 16.01.2017 r., żaden z wagonów nie został do nas dostarczony – informuje biuro prasowe przewoźnika. – W wyniku ostatnich rozmów, spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz zobowiązała się do przekazania zmodernizowanych wagonów w następujących turach: trzy w styczniu, cztery w lutym i sześć w marcu 2017 roku – czytamy w oświadczeniu, po czym przewoźnik przedstawia listę pociągów ,gdzie możemy liczyć jedynie na przekąskę z wózka. Należą do nich EIC Sawa, Norwid, Krakus, Modrzejewska, Tatry, Odra, Łużyce, Śnieżka oraz pociągi EIC 17002 / 71004 Warszawa – Berlin – Warszawa (więcej o sytuacji piszemy tutaj). Za brak wagonu restauracyjnego w składzie można oczekiwać rekompensaty, o czym piszemy tutaj.

– Zakres prac modernizacyjnych przy wagonach jest bardzo duży, dlatego musieliśmy przeprowadzić dodatkowe ich badania, w celu uzyskania kolejnych certyfikatów. Pierwsze wagony będą u przewoźnika jeszcze w styczniu, w lutym PKP Intercity powinno otrzymać pozostałe – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik bydgoskiego producenta.

Wagonów restauracyjnych dostępnych dla pasażera przewoźnikowi jednak przybywa. PIerwsze wagony 113a po modernizacji w ramach naprawy poziomu P4 można już zobaczyć na trasach (na zdjęciu)
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

PKP Intercity (4)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

PKP Intercity (4)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5