Partnerzy serwisu:
Pasażer

Brak wagonu restauracyjnego w EIC? Możesz żądać rekompensaty

Dalej Wstecz
Autor:

UTK

Data publikacji:
06-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Brak wagonu restauracyjnego w EIC? Możesz żądać rekompensaty
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plBrak wagonu restauracyjnego w EIC? Możesz żądać rekompensaty
– Pasażer podróżujący pociągiem ekspresowym ma prawo oczekiwać, że przewoźnik zapewni wagon restauracyjny lub barowy – uważa Urząd Transportu Kolejowego. Dlatego, jeśli go brakuje, pasażer PKP Intercity może domagać się rekompensaty za jego brak.

Zgodnie z definicją, pociągi ekspresowe kursują w połączeniach krajowych lub międzynarodowych z maksymalną prędkością większą niż 130 km/h. Mają one niewielką liczbę postojów ograniczoną najczęściej do dużych miast. W składzie pociągu powinna znajdować się strefa o podwyższonym standardzie oraz wyodrębniona strefa gastronomiczna. W Polsce takie przewozy oferuje jedynie spółka PKP Intercity pociągami Express InterCity Premium (EIP) i Express InterCity (EIC). Wagony gastronomiczne lub barowe znajdują się także w większości pociągi kategorii IC, choć w tym wypadku to raczej dobra wola przewoźnika.

W przypadku gdy pasażer uzna, że przejazd pociągiem bez wagonu gastronomicznego stanowi nienależyte wykonanie umowy przewozu, ma prawo wystąpić o rekompensatę – taką informację PKP Intercity przekazała 12 września 2016 r. Urzędowi Transportu Kolejowego. Spółka zapewniła, że możliwość wystąpienia o tego typu rekompensatę nie jest w jakikolwiek sposób limitowana i może o nią wystąpić każdy pasażer. W takim wypadku otrzyma on rekompensatę w formie bonu o wartości 25% należności za bilet na przejazd pociągiem przewoźnika.

Na podstawie bonu można kupić bilety na przejazdy krajowe w kasach PKP Intercity. Gdy należność za bilet przewyższa wartość bonu, różnicę trzeba dopłacić w gotówce. Bon ważny jest rok od daty wydania i nie można wymienić go na gotówkę.

– Obecnie UTK analizuje skargi pasażerów oraz wyjaśnienia przewoźnika dotyczące braku wagonów restauracyjnych i barowych w pociągach, w skład których powinny wchodzić takie wagony. Brak strefy gastronomicznej mógł obniżyć jakość podróży osób, które zdecydowały się na podróż droższym pociągiem i chciały skorzystać z wagonów gastronomicznych – informuje UTK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5