Partnerzy serwisu:
Pasażer

Z Warszawy do Berlina bez wagonu restauracyjnego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Z Warszawy do Berlina bez wagonu restauracyjnego
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plNiektóre ekspresy z Warszawy do Berlina pojadą bez wagonu restauracyjnego
Koleje Niemieckie wycofują swoje wagony restauracyjne z wybranych połączeń do Polski. Zapewnić powinna je teraz spółka PKP Intercity. Okazuje się jednak, że niektóre ekspresy z Warszawy do Berlina będą w ogóle pozbawione takich wagonów. – PKP Intercity skierowało je na niezbędne naprawy, jednak wykonawca spóźnia się z realizacją kontraktu – mówi Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

Wagony restauracyjne znikają z pociągów EC 44 (Warszawa 9:48 – Poznań 12:33 – Berlin 15:43) i EC 45 (Berlin 12:37 – Poznań 15:26 – Warszawa 18:11). – Od 11 grudnia oba pociągi będą zestawione tylko z wagonów PKP Intercity. Do tej pory wagony restauracyjne zapewnione były przez stronę niemiecką – mówi Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

Jak się okazuje, PKP Intercity nie dysponuje na razie wolnymi wagonami restauracyjnymi. – PKP Intercity skierowało wagony gastronomiczne na niezbędne naprawy, jednak wykonawca spóźnia się z realizacją kontraktu – informuje rzecznik. Docelowo jednak mają wrócić do wymienionych pociągów. – Wagony gastronomiczne będą włączane do eksploatacji jak tylko wykonawca zakończy niezbędne przeglądy i naprawy – dodaje Nowak.

Brak wagonu restauracyjnego w pociągach kategorii EC może być podstawą do rekompensaty. – Bilet na przejazd jest umową między pasażerem a przewoźnikiem. W przypadku, gdy pasażer uzna, że przejazd pociągiem bez wagonu gastronomicznego stanowi nienależyte wykonanie umowy przewozu, ma prawo wystąpić o rekompensatę. W takim wypadku otrzyma on rekompensatę w formie bonu o wartości 25% należności za bilet na przejazd pociągiem PKP Intercity – informuje Cezary Nowak. Więcej piszemy o tym tutaj.

Każdy pasażer ma też możliwość złożenia reklamacji. – Jest ona rozpatrywana indywidualnie, w terminie do 30 dni – mówi Nowak.

Od nowego rozkładu jazdy pociągów 2016/2017 dojdzie też do ograniczenia oferty pociągów międzynarodowych. Nie pojedzie już EC Jan Kiepura, który do niedawna kursował do Amsterdamu, a od rozkładu jazdy 2015/2016 już tylko do Kolonii. Więcej na temat tego połączenia można przeczytać tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5