NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prywatne firmy kolejowe walczą w Czechach o długoletnie kontrakty regionalne

| Roman Czubiński 10.11.2018 2,3k

Prywatne firmy kolejowe walczą w Czechach o długoletnie kontrakty regionalne
wiz. Leo Express
Do rywalizacji o obsługę regionalnych tras kolejowych w kraju zlińskim przystąpił w finale nieoczekiwany gracz. Dziesięcioletni kontrakt chce uzyskać zarówno Regio Jet, jak i Arriva, posiłkująca się taborem użyczonym przez Leo Express. Efekt bezpośrednich negocjacji z zainteresowanymi firmami ma być znany najpóźniej w połowie grudnia.
Początkowo samorząd zamierzał ogłosić zwycięzcę w postępowania na przełomie października i listopada. Termin wydania werdyktu został jednak przesunięty. W ostatniej chwili pojawiła się bowiem oferta Regio Jet, uznana za bardzo korzystną. – Chcemy, by pozostali oferenci mieli szanse na nią zareagować – mówi cytowany przez portal zdopravy.cz przedstawiciel władz regionu.

Kraj zliński, podobnie jak większość regionów w Czechach, wybrał tryb bezpośredniego zamówienia, zwracając się do różnych przewoźników o przedstawienie ofert i rozpoczynając z nimi negocjacje, podobnie jak postępowałby prywatny zamawiający. Zaletą takiego rozwiązania jest brak konieczności rozpatrywania odwołań i związanego z tym przedłużania postępowania, a także swoboda w wyborze propozycji uznanej za najkorzystniejszą.

Zamówienie podzielono na cztery części. W jednej z nich przedłużenie obecnej umowy uzyskały już Koleje Czeskie, obsługujące trasę Kojetín – Valašské Meziříčí spalinowymi zespołami trakcyjnymi Link z bydgoskiej Pesy, nazywanymi w Czechach RegioShark. Jednostki kupione ze wsparciem funduszy unijnych ze względu na trwałość projektu muszą kursować na tym odcinku do końca 2024 r. Nieco mniejszy „centralny” zestaw linii tworzą trasy z Vizovice – Otrokovice i dalej do Przerowa, Kromieryża i miasta Veselí nad Moravou, które mają być obsługiwane pojazdami spalinowymi. Kolejny zestaw składa się głównie ze zelektryfikowanej trasy Przerów – Brzecław.

Największe zainteresowanie budzi jednak grupa B, obejmująca trasy na południowym wschodzie regionu: fragment linii nr 340 Brno – Uherské Hradiště oraz trasy Vsetín – Velké Karlovice i Bylnice – Horní Lideč. Samorząd zamierza zwiększyć liczbę połączeń i wydłużyć niektóre z nich przez Valašské Meziříčí do stacji Rožnov pod Radhoštěm. Do czasu zgłoszenia wspomnianej oferty Regio Jet za najkorzystniejszą uważano wspólną propozycję Leo Express i Arrivy (ta ostatnia złożyła ofertę samodzielnie, ale w oparciu o wagony motorowe Alstom Lint, do których podnajęcia zobowiązał się prywatny przewoźnik). Komentatorzy zwracają uwagę, że porozumienie z Arrivą może przyczynić się do poprawy sytuacji Leo Express, którego działalność do tej pory przynosiła straty, i poprawić pozycję firmy w oczach potencjalnych kontrahentów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
Zlin (1)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Zlin (1)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5