Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Leo Express wzmocni swoją flotę spalinowymi Lintami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
02-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Leo Express wzmocni swoją flotę spalinowymi Lintami
Ilustr. Leo ExpressLint w barwach Leo Express (wizualizacja)
Po wejściu do Polski Leo Express zapowiada kolejny, epokowy krok. Czeski prywatny przewoźnik kolejowy zamierza wynająć na 10 lat 15 spalinowych autobusów szynowych Lint, wyprodukowanych przez Alstom.

Leo Express zapowiedział nabycie 15 spalinowych zespołów trakcyjnych, z których 11 sztuk będzie dwuczłonowych i pomieści 120 pasażerów na miejscach siedzących, a 4 sztuki będą jednoczłonowe, z 70 miejscami siedzącymi. Mogą osiągać prędkość do 120 km/h. Nie jest jasne od kogo Leo kupuje spalinowe pojazdy, prawdopodobne jednak, że poprzednim ich użytkownikiem było Deutsche Bahn.

Najciekawszy jest fakt, że obecnie Leo Express… nie ma zleceń na wykonywanie połączeń tymi regionalnymi pojazdami. Pomimo to, licząc na zmianę tego stanu rzeczy w 2019, ryzykują dzierżawę Lintów. W 2019 roku wygaśnie bowiem większość umów między czeskimi regionami a dotychczasowymi wykonawcami usług w kolejowych przewozach regionalnych. Leo Express, podobnie jak RegioJet w kraju usteckim, liczy, że przejmie kawałek przewozowego tortu. Leo bierze udział w przetargu na przewozy dla Kraju Pardubickiego.

– Nie martwimy się o to, że pociągi będą niewykorzystane – powiedział czeskiemu dziennikowi lidovky.cz rzecznik Leo Express, Emil Sedlařík. Dodaje, że zawsze istnieje możliwość dzierżawy Lintów innym przewoźnikom. Linty mają pojawić się w Leo Expresie w 2019 roku.

W Lintach jest klimatyzacja oraz gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych. Mają się w nich pojawić także ładowarki usb i automaty do sprzedaży przekąsek.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Biznes

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Jakub Rösler 12 lutego 2025

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Prawo i polityka

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Zobacz również:

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Biznes

Renfe i Leo Express chcą szerzej wejść do Polski

Jakub Rösler 12 lutego 2025

Leo Express z otwartym dostępem Warszawa – Kraków. 5 par pociągów!

Prawo i polityka

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Biznes

Renfe deklarują dalszy rozwój Leo Express

Mikołaj Kobryński 08 listopada 2023

Leo Express wjeżdża na pierwszą dotowaną linię na Słowacji

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij