Partnerzy serwisu:
Świat

Czechy: Jest plan modernizacji węzła w Ostrawie. Kosztuje 25 mld koron

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Czechy: Jest plan modernizacji węzła w Ostrawie. Kosztuje 25 mld koron
By Daniel Baránek - Fotografia własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Główna część węzła kolejowego w Ostrawie ma przejść w latach 2025-2031 gruntowną przebudowę. Efektem ma być zdecydowana poprawa warunków zarówno podróży pasażerskich, jak i prowadzenia ruchu towarowego. To jedno z największych przedsięwzięć inwestycyjnych w historii czeskiej kolei – informuje portal zdopravy.cz.

Zatwierdzony przez czeskie Ministerstwo Transportu plan przebudowy przewiduje wymianę wszystkich elementów infrastruktury na odcinku Ostrava Hrušov – Ostrava Svinov włącznie z czterotorowym fragmentem między stacją Svinov a ostrawskim dworcem głównym. Wprowadzone zmiany mają zwiększyć przepustowość trasy. Na przystanku Ostrava Stodolní peron zostanie wydłużony do 300 metrów – zarządca infrastruktury (SŽDC) chce dostosować go w ten sposób do zatrzymywania składów dalekobieżnych. Zaplanowano też rekonstrukcję stacji Ostrawa Centrum.

Na samym głównym dworcu ma powstać nowe przejście podziemne o szerokości 5 metrów, które zastąpi obecne kładki. Nowe będą też zadaszone perony. Kompleksową odnowę przejdzie cały budynek dworcowy. Oprócz tego sieć trakcyjna w całym węźle zostanie przygotowana do przyszłej zmiany napięcia z 3 kV prądu stałego na 25 kV 50 Hz prądu przemiennego.

Modernizację przejdzie także infrastruktura towarowa, w tym – jedna z największych stacji rozrządowych w Czechach Mariánské Hory. Zrzeszająca przewoźników towarowych organizacja ŽESNAD CZ zwróciła się do SŽDC z apelem o wybudowanie dodatkowej łącznicy między torami linii 105c i 101 D. Decyzja w tej sprawie ma zostać podjęta przez ministerstwo.

Tak szeroko zakrojona modernizacja będzie wieloletnim procesem. Prace budowlane miały – według pierwotnych planów – rozpocząć się w przyszłym roku. Obecnie podawana data początku przebudowy to rok 2025, a zakończenia – 2033. Całość ma kosztować aż 25 miliardów koron (ok. 4,23 mld zł).

Według cytowanego przez zdopravy.cz rzecznika czeskiego zarządcy infrastruktury Tomáša Poláka nie planuje się doprowadzenia do dworca głównego linii dużych prędkości. Miałaby ona dotrzeć najwyżej do stacji Svinov.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5