Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ministerstwo Infrastruktury: Zwiększymy przepustowość na dojeździe do Trójmiasta o 20%

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
12-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ministerstwo Infrastruktury: Zwiększymy przepustowość na dojeździe do Trójmiasta o 20%
fot. MS
Czwarty tor Pszczółki – Pruszcz Gdański umożliwi kierowanie na ten newralgiczny odcinek o około jednej piątej więcej pociągów niż obecnie – zapowiada resort infrastruktury. Linia – co nie dziwi – będzie przystosowana do obsługi najcięższych i najdłuższych składów, których wiele zmierza tędy codziennie do i z portów w Gdańsku i Gdyni. Na stacji w Pszczółkach powstanie też ładownia publiczna, której dziś brakuje.

Na początku miesiąca pisaliśmy o ogłoszonym przez PKP PLK przetargu na rozbudowę odcinka Pszczółki – Pruszcz Gdański o czwarty tor (drugi tor linii 260). Teraz Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na nasze pytania ujawnił nieco więcej szczegółów planowanej inwestycji.

– Zakładane przez PKP PLK do osiągnięcia parametry to: prędkość maksymalna 200 km/h, naciski na oś 221 kN i dopuszczalna długość składów 780 m, natomiast wzrost przepustowości dobowej szacowany jest na około 20% – informuje rzecznik ministerstwa Anna Szumańska. To ważne z punktu widzenia obsługujących ten odcinek przewoźników pasażerskich, ale także towarowych: fragment linii, o którym mowa, jest obecnie wąskim gardłem na dojeździe do portów Trójmiasta. Jak poinformował niedawno wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, drugi tor linii nr 9 (równoległej tu do 260) jest dziś – z przenoszoną rocznie masą rzędu 50 mln ton – najbardziej obciążonym ruchem torem szlakowym w Polsce.

Oprócz zapowiadanych wcześniej elementów – budowy nowego toru czy przebudowy peronów położonych przy odcinku przystanków osobowych – zakres kontraktu ma obejmować także przebudowę stacji Pszczółki oraz południowej głowicy stacji Pruszcz Gdański w zakresie włączenia nowego toru. W Pszczółkach ma dodatkowo powstać ładownia publiczna.

– Projekt zwiększenia przepustowości ciągu Tczew – Gdynia na odc. Pszczółki – Pruszcz Gdański realizowany jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego i planowany do sfinansowania z budżetu państwa – przypomina poza tym resort. Inwestycja ma kosztować netto ok. 180 milionów złotych. Zarządca infrastruktury zamierza otworzyć oferty w pierwszym kwartale przyszłego roku, a samą inwestycję w trybie „projektuj i buduj” zrealizować w latach 2028-2030.

Warto przypomnieć, że nie jest to jedyne przedsięwzięcie mające w najbliższych latach usprawnić dostęp do trójmiejskich portów. Równie ważną rolę dla Portu Gdynia odgrywa modernizacja linii 201, rozpoczęta – choć z opóźnieniem – w ubiegłym roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Infrastruktura

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Roman Czubiński 21 października 2025

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Infrastruktura

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Roman Czubiński 21 października 2025

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij