NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

CRRC rozpoczyna produkcję dużej akumulatorowej lokomotywy dla Portu Rotterdam

| Michał Szymajda 29.06.2021 2,4k

CRRC rozpoczyna produkcję dużej akumulatorowej lokomotywy dla Portu Rotterdam
fot. CRRC
Chiński producent taboru – CRRC – rozpoczyna produkcję zeroemisyjnej dużej lokomotywy manewrowej do prac przetokowych w Porcie Rotterdam.
Porozumienie w sprawie budowy lokomotywy dużej mocy z napędem bateryjnym, którą można by ładować z sieci trakcyjnej, osiągnięto pomiędzy CRRC a Rail Innovators Group już w 2018 roku. Do tej pory uzgadniano szczegóły techniczne, prace przygotowawcze utrudniła też trwająca od końca 2019 roku pandemia. Obecnie lokomotywa weszła już do produkcji.
Lokomotywa ma być przygotowana do pracy pod różnymi systemami napięcia i wyposażona w baterie dużej pojemności oraz bardzo nowoczesny, inteligentne urządzenia zwracające maksymalną możliwą ilość energii z hamowania do urządzeń ją gromadzących. RIG zapłacił za pierwszą lokomotywę, której operatorem będzie Rail Force One w porcie Rotterdam w roku 2024. Celem jest wyeliminowanie trakcji spalinowej z wszystkich operacji przetokowych i liniowych na krótkie dystanse.

– CRRC jest największym producentem lokomotyw na świecie i może pochwalić się udokumentowanymi osiągnięciami w zakresie technologii bateryjnej i hybrydowej. Mamy ogromne zaufanie do ich wiedzy i kompetencji. Wykorzystując bezemisyjną technologię CRRC i zasilając ją zieloną energią, chcemy stać się liderem w przyjaznej dla środowiska eksploatacji kolei bezemisyjnej – powiedział Julian Remie, prezes Rail Innovators Group.

Nadszedł czas, aby rozpocząć projekt współnie z RIG i dostarczyć innowacyjne i bezemisyjne lokomotywy hybrydowe dla portu w Rotterdamie. Nasze lokomotywy są projektowane zgodnie z celem osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i oferują przewoźnikom kolejowym i węzłom transportowym zieloną i energooszczędną alternatywę dla tradycyjnych lokomotyw spalinowych. Dostarczając lokomotywy, przyczynimy do realizacji wspólnego celu RIG i Portu w Rotterdamie, jakim jest osiągnięcie zeroemisyjności – powiedział Chen Qianga, dyrektor zarządzający CRRC Europe.

Obsługa portu w Rotterdamie ma być neutralna dla klimaty w 2050 roku. Warto przypomnieć, że już od kilku lat holenderska kolej używa wyłącznie prądu wytworzonego z odnawialnych źródeł energii. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5