NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

CRRC przejmie Vossloh Locomotives. Jest zgoda urzędu antymonopolowego

| Roman Czubiński 03.05.2020 105

CRRC przejmie Vossloh Locomotives. Jest zgoda urzędu antymonopolowego
fot. Vossloh
Jeden z największych europejskich producentów lokomotyw manewrowych zostanie przejęty przez państwowy chiński koncern CRRC. Grupa Vossloh pozbędzie się w ten sposób działalności ubocznej, która w ostatnich latach stała się dla niej finansowym balastem. Chińczycy uzyskają natomiast możliwość ekspansji w Unii Europejskiej na szerszą skalę.
Inni gracze na europejskim rynku taborowym obawiają się, że przejęcie firmy o tak silnej pozycji rynkowej, jaką ma Vossloh Locomotives, przez CRRC z jego ogromnym potencjałem technologicznym może utrudnić uczciwą konkurencję, pogarszając jej warunki. Niemiecki Bundeskartellamt uznał jednak, że obawy te nie uzasadniają wydania zakazu transakcji. Oznacza to, że nie ma już przeszkód prawnych na drodze do przejęcia producenta przez chińskiego państwowego giganta.

Decyzję poprzedziła analiza kwestii szczegółowych, takich jak zagrożenie stosowaniem cen dumpingowych, możliwości pomocy państwowej, dostępność środków technicznych i finansowych oraz korzyści strategiczne dla innych akcjonariuszy. W ocenie niemieckiego urzędu kluczowym argumentem jest fakt, że CRRC nie był dotąd w Europie bezpośrednim konkurentem Vossloha. Przewodniczący Bundeskartellamt podkreślił, że oceniający te zagadnienia specjaliści byli świadomi roli, jaką CRRC odgrywa w strategii gospodarczej Chin.

W ostatniej dekadzie – jak pisaliśmy w sierpniu ubiegłego roku, tuż po ogłoszeniu zamiaru przejęcia – wyniki finansowe oddziału grupy Vossloh produkującego lokomotywy manewrowe znacznie się pogorszyły. Decyzja o jej sprzedaży zapadła w roku 2014 – powodem było pogarszanie przez spółkę wyników finansowych całej grupy. Obecnie, choć Vossloh Locomotives nadal jest liderem rynku spalinowych lokomotyw manewrowych w Unii Europejskiej i Szwajcarii, nie ma w ofercie coraz bardziej poszukiwanych lokomotyw nowej generacji o napędzie hybrydowym lub dualnym, co dodatkowo obniża konkurencyjność spółki. Nowy właściciel w ubiegłym roku nie planował jednak zmian w jej strukturze ani likwidacji marki Vossloh.

CRRC od dawna usiłuje mocniej wejść na europejski rynek pojazdów kolejowych. Jak dotąd, mimo kontraktów z DB, Rail Cargo Hungaria czy Leo Express, zabiegi te nie przyniosły powodzenia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5