NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Coraz bliżej 200 km/h między Grodziskiem a Idzikowicami

| Martyn Janduła 13.07.2017 4,9k

Coraz bliżej 200 km/h między Grodziskiem a Idzikowicami
Centralna Magistrala Kolejowa, kilometr 41Fot. Patryk 98, SM42.pl
Szykują się kolejne roboty na Centralnej Magistrali Kolejowej, w tym związane z dalszym podnoszeniem prędkości na tej linii. Właśnie poznaliśmy oferentów, którzy chcą podjąć się prac.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą kolejny przetarg na prace na CMK pod nazwą „roboty budowlane niezbędne do wykonania celem podwyższenia prędkości rozkładowej pociągów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Idzikowice”. Prace w km 3,500 – 80,397 linii zostaną przeprowadzone w ramach projektu pn. ,,Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II" za 12,53 mln złotych brutto. Kryterium wyboru wykonawcy jest wyłącznie cena.

Do zamawiającego wpłynęły wyłącznie dwie oferty, które przekroczyły budżet zamawiającego. Najtańszą z nich złożył PORR, który zaproponował kwotę 18,27 mln zł. Kolejna oferta pochodzi od Strabagu, który prace wycenił na 21,62 mln zł brutto. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe będą musiały przeanalizować kwestię podwyższenia budżetu lub unieważnienia postępowania.

Wykonanie prac budowlanych miałoby się zakończyć już w listopadzie tego roku, a umowa z wykonawcą będzie obowiązywać do 30 marca 2018 roku. Po realizacji prac pociągi pasażerskie mają przyspieszyć do 200 km/h, a towarowe – do 120 km/h. O tych planach pisaliśmy tutaj.

Oprócz wykonania dokumentacji dla toru o prędkości 200 km/h, wykonawca ma w ramach tego przetargu podbić maszynowo tory szlakowe na łącznej długości ok. 150 kilometrów toru pojedynczego oraz rozjazdy, a w wybranych miejscach uzupełnić tłuczeń, wymienić część odbojnic, urządzeń przytorowych oraz uszynić elementy infrastruktury i wyregulować sieć trakcyjną. Na wybranych odcinkach potrzebne będzie mechaniczne oczyszczenie podsypki czy wymiana wkładek oporowych.

Warto przypomnieć, że inwestycje, które wymagają obecnie całkowitego zamknięcia ruchu na CMK, będą skutkować... obniżeniem prędkości na trzydziestu kilometrach linii. I to na pięć lat. O utrudnieniach piszemy tutaj. Z tego też powodu Koleje Mazowieckie zawiesiły kursowanie pociągu "Dragon".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5