NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Co z pociągami do Hrubieszowa? Jest lepiej, ale nie idealnie

| Jakub Madrjas 27.03.2018 151

Co z pociągami do Hrubieszowa? Jest lepiej, ale nie idealnie
Fot. Wojciech Cupiał
Obecnie w Rzeszowie stacjonują dwie lokomotywy PKP Intercity, których jedynym zadaniem jest prowadzenie pociągu TLK Hetman do Hrubieszowa. Od korekty rozkładu jazdy jakość obsługi trakcyjnej połączenia się poprawiła, ale pasażerowie i tak musieli się przesiąść do autobusu.
Jak już informowaliśmy, korekta rozkładu jazdy przyniosła zmianę w obsłudze połączeń spalinowych PKP Intercity z Rzeszowa. Na linii do Lublina wprowadzono komunikację zastępczą, a obsługę połączeń do Hrubieszowa przejęły czeskie lokomotywy 754, które powinny radzić sobie lepiej niż Gamy.

Po ponad dwóch tygodniach, które upłynęły od wprowadzenia korekty rozkładu, można stwierdzić, że jakość obsługi poprawiła się. Nie obyło się jednak bez wpadki. Mimo tego, że do obsługi pociągu „Hetman” dedykowane są aż dwie lokomotyw – w tym jedna w rezerwie – w ubiegłym tygodniu (22/23 marca) z przyczyn technicznych w zamian za pociąg TLK 32104/5 Hetman relacji Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto na odcinku Tarnobrzeg – Hrubieszów Miasto uruchomiono zastępczą komunikację autobusową. Do tego pociąg TLK 23104/5 Hetman relacji Hrubieszów Miasto – Rzeszów Główny 23 marca został odwołany w całej relacji (z zastępczą komunikacją autobusową).

Jak tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” Marta Ziemska z PKP Intercity, wystąpiła usterka w lokomotywie 754 i dlatego została zamówiona zastępcza komunikacja autobusowa. – W takich przypadkach staramy się tak zorganizować transport, aby pasażerowie dotarli do stacji docelowych z jak najmniejszym opóźnieniem – wyjaśnia.

Jak wyjaśnia przedstawicielka przewoźnika, w tym przypadku była możliwość zorganizowania zastępczej komunikacji autobusowej, co pod względem czasu było korzystniejsze dla pasażerów od wprowadzenia rezerwowej lokomotywy do ruchu. – Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie. Jesteśmy przygotowani zarówno na podmianę lokomotyw (rezerwa), jak i na zapewnienie przejazdu na pokładzie autobusu – mówi Ziemska.

Strona „pociągiem do Hrubieszowa” podaje pasażerom kilka pożytecznych informacji na temat połączeń. Jak tłumaczy, pociągi w kierunku Hrubieszowa nie obejmują utrudnienia na krakowskiej średnicy, a objazd przez Nową Hutę nie będzie też dotyczył pociągu TLK „Galicja”. Pociąg TLK „Galicja” pojedzie pierwszy raz po południu (odj. z Hrubieszowa o 13:25) w drugi dzień Świąt Wielkiej Nocy i potem będzie kursować w niedzielne popołudnia. Do tego czasu w niedziele jeździ dalej bez zmian pociąg IC „Hetman” (odj. o 5:52 z Hrubieszowa).



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS