Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Co sprzedaje Newag?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Co sprzedaje Newag?
Fot. Newag
Jak wynika z raportu giełdowego Newagu, jego największym klientem była w 2018 roku Grupa PKP (29,61%). Znaczące były też samorządy województw (zachodniopomorskie 18,2%, pomorskie 7,85%), DZZD Simetro Sofia (10,27%) oraz Łódzka Kolej Aglomeracyjna (5,40%).

Jeśli chodzi o dostawy, to w roku 2018 Grupa Newag sprzedała 8 nowych lokomotyw elektrycznych Dragon 2 (rok wcześniej sześć). Przeprowadzono również modernizację 38 lokomotyw spalinowych – trzykrotnie więcej niż w 2017 roku (12 sztuk). Grupa zrealizowała również zlecenia 23 napraw rewizyjnych lokomotyw elektrycznych i tylko jedną lokomotywy spalinowej (łącznie 24 szt., tyle samo co w 2017 r.)

Lokomotywy były koniem pociągowym Newagu. W roku 2018 Grupa wyprodukowała 27 elektrycznych zespołów trakcyjnych – o siedem mniej niż rok wcześniej; do tego sprzedała dwa spalinowe zespoły trakcyjne – oba dla Województwa Podkarpackiego (w 2017 r. –żadnego). Nie zrealizowano żadnych usług w segmencie wagonów (w 2017 r. zmodernizowano ich 16).

Podsumowując zawarte przez Newag kontrakty, 7 marca 2018 podpisano umowę na dostawę dwóch czteroczłonowych Impulsów dla woj. świętokrzyskiego z utrzymaniem do poziomu P3 (wartość 36,1 mln zł netto), 4 kwietnia – kontrakt z PKP Cargo na modernizację 60 lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania silników (388 mln zł netto), 29 maja 2018 roku Newag zawarł z PKP Intercity umowę na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych Griffin warz z usługą utrzymania do przeglądu P4 (299 mln zł) z opcją na 10 kolejnych.

Następnie, 16 lipca 2018 r. podpisano umowę z województwem pomorskim, na 5 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (100 mln zł netto); 25 października podpisano kolejną umowę z PKP Cargo – na dostawę trzech lokomotyw elektrycznych Dragon (zrealizowana) za 45,3 mln zł netto. Ostatnią ważną umowę podpisano 12 grudnia 2018 r. z Ferrovie del Sud, na podstawie umowy ramowej podpisanej w 2015 roku. Obejmuje ona wykonanie kolejnych sześciu ezetów za 24,21 mln euro netto.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij