NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Co dalej z połączeniami do Zamościa i Hrubieszowa?

| Jakub Madrjas 05.03.2019 5,8k

Co dalej z połączeniami do Zamościa i Hrubieszowa?
Fot. Wojciech Cupiał
Zdaniem PKP Intercity, od 9 czerwca będzie możliwy powrót bezpośredniego pociągu IC relacji Hrubieszów – Jelenia Góra obsługiwanego zmodernizowanymi wagonami PKP Intercity, natomiast od 2 września może zostać uruchomiony pociąg TLK z Zamościa Wschodu do Warszawy Zachodniej. Warunkiem jest unormowanie sytuacji z dostępnością lokomotyw spalinowych SU160 Gama.
Od początku rozkładu jazdy obsługa kolejowych przewozów pasażerskich na odcinkach Rzeszów Gł. – Zagórz oraz Rzeszów Gł. – Hrubieszów Miasto została przekazana przez PKP Intercity podwykonawcy – SKPL. Przewoźnik wykonywał je dla PKP Intercity jednostkami spalinowymi SN84, a po awariach – krótszymi MR/MRD od Arrivy.

Taki sposób organizacji przewozów krytykuje inicjatywa Pociągiem do Hrubieszowa. Krytykują m.in. organizację przesiadki w Rzeszowie z różnych peronów oraz sam fakt wykorzystywania taboru o niższym niż dotąd standardzie. 

Przesiadka w jednym peronie technicznie niemożliwa

Rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska zaznacza, że do PKP Intercity nie wpłynęła żadna pisemna skarga na standard obsługi tych połączeń. Jak dodaje, przy składaniu wniosków o przydzielenie rozkładu jazdy przez SKPL została zasygnalizowana potrzeba umożliwienia przesiadki na tym samym peronie pomiędzy pociągami IC 6305 Chełmoński i TLK 32116. – Skomunikowanie przy osobnych peronach jest podyktowane warunkami ruchowymi w stacji Rzeszów Główny oraz względami bezpieczeństwa. W przypadku opóźnienia pociągu 6305 operatywnie udaje się zarządzić zmianę peronu tak, aby umożliwić przesiadkę drzwi w drzwi, natomiast nie jest to rozwiązanie, które można wdrożyć na stałe – informuje rzeczniczka.

Ministerstwo Infrastruktury przypomina z kolei, że podwykonawca został wybrany ze względu na problemy z dostępnością lokomotyw Gama i ich użytkowanie na trasie objazdowej modernizowanej linii nr 7 (linią kolejową nr 30 na odcinku Lublin – Łuków). – Spółka SKPL Cargo została zobowiązana do zapewnienia jakości obsługi podróżnych pod względem m.in. punktualności, komfortu podróży, zewnętrznej i wewnętrznej czystości taboru, właściwego oznakowania taboru, w ramach obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie – informuje rzecznik ministerstwa Szymon Huptyś.

Co dalej?

Więcej szczegółów ministerstwo zdradza w korespondencji ze społecznikami. Jak podkreśliło w liście do inicjatywy Pociągiem do Hrubieszowa, obsługa przez podwykonawcę jest rozwiązaniem tymczasowym. Jak czytamy w liście, w przypadku terminowej realizacji napraw lokomotyw Gama, PKP Intercity "uważa za możliwe" uruchamianie połączeń Rzeszów – Hrubieszów własnym taborem od 9 czerwca. Wówczas pociąg "Hetman" będzie stanowił grupę zmodernizowanych, klimatyzowanych wagonów dołączaną do IC Chełmoński w Rzeszowie.

W przypadku poprawy dostępności lokomotyw SU160 Gama, PKP Intercity planuje też uruchomienie pociągu TLK Zamoyski Warszawa Zachodnia – Zamość Wschód (kursuje obecnie z Lublina) w okresie do września. Od 3 września, kiedy TLK Zamoyski pojedzie do Rzeszowa, zostać ma uruchomiony łącznik do tego pociągu z Hrubieszowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5