NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

SKPL sprowadziło kolejne SN84. Na razie zepsute jednostki zastąpiło MR/MRD z Arrivy

| Jakub Madrjas 21.01.2019 117

SKPL sprowadziło kolejne SN84. Na razie zepsute jednostki zastąpiło MR/MRD z Arrivy
Fot. Łukasz Piotrowski
SKPL sprowadziło kolejne SN84. Na razie zepsute jednostki zastąpiło MR/MRD z Arrivy
SKPL sprowadziło kolejne SN84. Na razie zepsute jednostki zastąpiło MR/MRD z Arrivy
SKPL sprowadziło kolejne SN84. Na razie zepsute jednostki zastąpiło MR/MRD z Arrivy
SKPL sprowadziło kolejne SN84. Na razie zepsute jednostki zastąpiło MR/MRD z Arrivy
Przewoźnik SKPL wykonuje dla PKP Intercity połączenia jednostkami spalinowymi SN84. W wyniku ostatnich awarii czasowo zastąpił je krótszymi MR/MRD od Arrivy; sprowadził już jednak dodatkowe jednostki SN84, które chce dopuścić do ruchu.
PKP Intercity przekazało prywatnemu przewoźnikowi SKPL obsługę dotowanych przez państwo połączeń z Rzeszowa do Zagórza oraz do Hrubieszowa w formie podwykonawstwa. Ten stan rzeczy po miesiącu funkcjonowania krytykuje inicjatywa Pociągiem do Hrubieszowa. – Za nami nieco ponad miesiąc od zmiany rozkładu jazdy. Nie spotkaliśmy chyba nikogo, kto by nie narzekał na przesiadkę w Rzeszowie i na jej organizację. Podobnie tabor jakim przyszło nam jeździć od Rzeszowa do Hrubieszowa w porównaniu z wagonami po modernizacji jest o kilka klas gorszy – czytamy w piśmie, które społecznicy skierowali do Andrzeja Adamczyka. 

Społecznicy narzekają na "zły stan techniczny powodujący liczne problemy z otwieraniem i zamykaniem drzwi w części pojazdów SN84, co stwarza sytuacje stresujące i niebezpieczne dla podróżnych. Zwrócono ponadto uwagę na awarie toalet oraz problemy z brakiem wody i usterki ogrzewania w części pojazdów SN84". Społecznicy dodają, że już po tygodniu od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy z realizacji zaplanowanych obiegów wypadł jeden z pojazdów SN84. Skutkowało to tym, że przez kilka dni wprowadzono nieplanową przesiadkę na stacji Krosno, gdyż odwoływano pociągi TLK 33150 i 33134 na odcinku Krosno – Zagórz, a odcinek Krosno – Rzeszów – Hrubieszów obsługiwano jednym pojazdem serii SN84. Sytuacja ta niestety znów powtórzyła się z początkiem nowego roku, powodując analogiczne konsekwencje. Czekamy na odpowiedź ministerstwa i PKP Intercity na te uwagi pasażerów.

SKPL ściąga dodatkowy tabor z Arrivy

Wczoraj na stronie Kolejowe Podkarpacie pojawiły się zdjęcia pojazdów typu MR i MRD z Arrivy w obsłudze połączeń wykonywanych przez SKPL dla PKP Intercity. Przez najbliższe tygodnie mają one jeździć jako łączniki dla TLK Hetman (do Hrubieszowa) oraz TLK Malinowski (do Zagórza) na czas trwania napraw pojazdu SN84. Wynajem potwierdził "Rynkowi Kolejowemu" prezes SKPL Tomasz Strapagiel. 
 
Szef SKPL przyznaje, że problemy sprawia technika zbudowanych w latach 1972–1975 pojazdów SN84 (VT614) oraz warunki zimowe. Co ciekawe, zastępujące je teraz jednostki MR/MRD, sprowadzone dekadę temu z Danii, są o kilka lat młodsze od tych, które zastępują. Arriva ostatnio coraz częściej wynajmuje tabor innym przewoźnikom.

Obecnie SKPL ma dwie jednostki SN84 dopuszczone do ruchu odkupione od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. To jednak ma się zmienić – przewoźnik od dłuższego czasu przygotowuje do ruchu trzeci pojazd tego typu, a fotograf Łukasz Piotrowski zrobił zdjęcia kolejnych dwóch sprowadzonych z Niemiec jednostek w bazie SKPL. – Przez ostatnie lata jednostka o numerze 614 054-5 oczekiwała na bocznicy stacji Hamm Rbf, natomiast jednostka o numerze 614 064-7 stała w niemieckim mieście Halberstadt – informuje. Tomasz Strapagiel potwierdził "Rynkowi Kolejowemu", że SKPL chce wprowadzić do ruchu łącznie pięć jednostek SN84.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5